Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iMac eller Macbook pro?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra københavn ø
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står til at skulle arbejde freelance som grafisk designer og skal købe ny computer... meeen nu er jeg kommet i tvivl hvad der er mest hensigtsmæssigt at købe: stationær Imac eller bærbar MacPro? Prisen er nogenlunde den samme, men jeg har brug for en ordentlig skærm og den lille 17" er ikke nok for mig (macbook), så derudover skal der en cinema skærm til.

Mit dilemma er, at jeg foruden egne kunder vil kunne ansættes freelance til projekter/opgaver i forsk. firmaer og her ville det være belejligt og evt nødvendigt med sin egen MAC...og en iMac er ikke lige at tage med ud og hjem hver dag.

De af jer der er freelance grafikere: hvor meget arbejder i "ud-af-huset" og gør brug af eget udstyr? Er bærbar et krav?

Kan jo også se det er en fordel i at kunne medbringe den bærbare til møder mv og kunne noterer referater med det samme.

 Så hvad mener i er det bedste køb på lang sigt ? Er det bedst at have en mobil arbejdsplads?

 På forhånd tak for tips/råd..!!

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannike

Jeg synes du skal satse på en 17'' MacBook pro og en cinema skærm.

Den nye imac  har en irriterende skærm, når man skal designe - da der
er meget genskind. Men det er selvfølgelig en smagssag.

Nu ved jeg ikke, hvor du skal arbejde freelance - men ofte står der en
computer man kan bruge, som er koblet op til firmaets server.

Jeg arbejder en del freelance på bureauer, men bruger aldrig min macbook
- dog har jeg den med, for at jeg kan tjekke mails osv.
På mit kontor har jeg en iMac, og hjemme har jeg en iMac, men  bruger
oftest min macbook, som også er god at havetil lange togrejser.

Som freelancer, skal man kunne servicere uanset hvor man er - og
det er egentlig den største grund til min anbefaling.

De bedste hilsener 

Ronni 

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal vælge den bærbare MacBook pro med 17 tommer skærm.

Du kan få en skærmopløsning helt op til 1920 x 1200 pixels. Det burde være nok.

Ud over de argumenter du selv nævner, kan du tage den bærbare med ud til dine kunder og vise udkast eller færdige tryksager frem til godkendelse.

mvh. Bo Jensen

Butik Go'aften

Besøg vores specialbutik med alt til erotiske rollespil: www.iscenesat6.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannike

Jeg arbejder nærmest kun hjemme, men nu er min situation måske også lidt speciel. Dog har jeg både en stationær og en bærbar, selvom den bærbare nok bruges for lidt... Jeg ved det ikke. Det vigtigste er at kunne yde den service, du selv ønsker, og som kunden gerne vil have. 

Den bærbare er fed og kan mange ting, men til dagligt ville jeg nok irritere mig over manglerne på tastaturet, så tastatur, mus og ekstern skærm skal da til. Jeg har dog ikke en Cinema (endnu), men en ViewSonic, som har fungeret fint. en Cinema bliver dog nok en af de næste investeringer Cool 

Og jeg har så ligeså meget købt den bærbare for min egen og familiens skyld. Så kan jeg tage lidt væk, selvom det kan tænkes, der skal arbejdes et par timer hist og pist... Mails kan jo også tjekkes på en god mobiltelefon – i hvert fald overordnet, og så kan man bruge webmail, når man er ude, hvis det skal være. 

EDIT: Det skal jo også siges, at du får mest power i den stationære – derfor var det mit valg fra starten. Og den vil jeg ikke undvære fremover heller... 

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannike

Du bør først og fremmest gøre op med dig selv om du har brug for en bærbar eller ej. Hvis du ikke mener du har direkte brug for den, udover at det måske kunne være rart i fremtiden osv, så skal du satse på iMac'en. Du får en del mere krudt for pengene.

Personligt ville jeg satse på den bærbare da det giver mulighed for at arbejde når du f.eks sidder på færgen, i toget eller på ferien :-)

Under alle omstændigheder har du ret i at du også har brug for en ekstra skærm. Både den skærm der er i 17"eren og den som er i iMac'en er af middelmodig kvalitet. Du kan ikke stole på kontrastomfanget og farvegengivelserne og det gør at dit arbejde ikke er konsistent.

Sørg endelig for at få kalibreret din CinemaDisplay når du sætter den op.

Har du brug for hjælp til kalibrering, så send mig en PM.

Du spørger til "bedste køb på langt sigt". Her kan jeg kun sige at du får svært ved at købe en computer som skal tjene dig i de næste 3-5 år.Hvis du arbejder hver dag på din MacBook/iMac, har du nok slidt dem begge ned inden for to år.

Vh Brian R 

Fra thisted
Tilmeldt 22. Nov 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har et spørgesmål ...... ka jeg få en bluray brander i danmark til en macbook  17 tommer

 

Fra Valby
Tilmeldt 2. Jan 07
Indlæg ialt: 390
Fra  Workflow Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan købe et BlueRay slim drev til din Macbook hos www.fastmac.com
Når det er købt (pris ca 1.000$) skal du bygge det ind i din computer. Det kan hurtigt løbe op i 2-3000 kr hvis du ikke kan klare det selv.

Vh Brian R

Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du endelig skal have en Mac til brug med grafisk design, og tunge programmer skal det da ikke være en iMac, men en Mac Pro (stationær)

 

Hvis du vil ha samme ydelse som iMac, ville jeg stadig anbefale dig MacBook Pro, da du kan ha den ved dig ALTID! og det kan du ikke med en iMac.

Hørt ordet Projektor, eller et TV du kan sætte til din bærbar, nu du er ude hos kunder :)

 

Ellers ville en 17" være fin nok, hvis du hurtig skal vise noget.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

nogen erfaringer med at lave tunge psd filer på en mac mini ?

Tilmeldt 25. Nov 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville anbefale dig en computer som kan ha mere end 4GB ram, da det er ret tungt for maskinen.

de nye MacBook Pro understøtter vidst nok 6 GB senere 8GB.

og Mac Pro under støtter over 8 GB.

 

Så kommer helt an på hvor meget din penge pung rækker.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)