Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Foredragsvirksomhed - hvor starter jeg?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

For at lave en foredragsvirksomhed med kun én ansat, hvor starter jeg så og hvad skal jeg tage højde for i forhold til registrering, økonomi, SKAT, moms, fradrag, hjemmeside, løn, markedsføring, sociale medier, koncept, priser...med andre ord: THE WORKS!

Jeg har for mange år siden været foredragsholder og har 250+ foredrag bag mig, men var ansat i et firma der stod for markedsføring, kontakter, alt det administrative osv., hvor jeg blot fik en adresse og en dato og tog afsted. Det er derfor lidt ukendt område for mig og kunne rigtigt godt tænke mig at høre fra nogle med erfaringer. 

Jeg har blandt andet læst Soulaima Gourani blog her på Amino om at gøre det selv, hvilket var fint at læse. 

Men jeg vil vældigt gerne høre jeres erfaringer også? 

Takker.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59

Jeg synes foredrag lyder ret fredeligt og risikofrit, og ville nok vælge at stifte personlig virksomed - se evt BOG OM DET med alt fra stiftelse til skat og moms

Du fører regnskab, indtægter minus påviselige tilknyttede udgifter. Hvis du forventer at omsætte over 50.000 kr skal du momsregistreres og så lægger du moms på dine indtægter. De som betaler dig, skal hvis de er virksomheder ikke indberette noget hvis du er momsregistreret og ellers betaler de til dit CPR nummer og indberetter som honorar

Det svære er nok mere at få det ud - at du holder fordrag, at skaffe kunder, og det er så nok noget med sociale medier, facebook, osv

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Fra  Mindcology Skrevet kl. 12:27

Tak for det, John.

Fra Rødekro
Tilmeldt 14. Feb 14
Indlæg ialt: 34
Fra  Meere ApS Skrevet kl. 12:36

Hejsa,

Som John nævner kan du godt oprette en personlig virksomhed, specielt hvis det bare er dig selv der holder foredrag.

Hvis du derimod har en drøm om at bygge det til et bereau, ville jeg måske nok mere hælde til at stifte et selskab. Dette er noget John har skrevet en del om så tag et kig på hans blog.

I forhold til at få det spredt ud er Facebook et meget godt værktøj, men det kommer an på målgruppen. De fleste er på Facebook i dag, men der er stadig sådan noget som fx skoler, hvor mund til mund er det som virker aller bedst. Mund til mund er jo svært at styre hvordan går. Det jeg ville gøre var at når jeg var ude og holde et foredrag på fx en skole, så ville jeg spørge skolelederen(eller en anden kontaktperson) om han mener der er andre skoler i nærheden der ville have gavn af samme foredrag. Dette vil som regl give dig nogle steder at gå efter, også kan du jo altid ringe. Du kan også spørge om skole lederen vil anbefale dig til de nærliggende nabo skoler.

Der findes et hav af muligheder, og det kan tage lang tid før du finder ud af hvad der virker bedst for dig.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du ønsker en gratis og uforpligtende snak om hvilke marketingsmuligheder der ville være bedst for dig.

Jeg håber det besvarede bare lidt af dine spørgsmål, men du er i hvert fald altid velkommen til at skrive igen.

Mvh. Christian

Meere.dk

Projektleder og udvikler hos Meere

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Fra  Mindcology Skrevet kl. 14:58

Christian Nørgaard Madsen:

Hejsa,

Som John nævner kan du godt oprette en personlig virksomhed, specielt hvis det bare er dig selv der holder foredrag.

Hvis du derimod har en drøm om at bygge det til et bereau, ville jeg måske nok mere hælde til at stifte et selskab. Dette er noget John har skrevet en del om så tag et kig på hans blog.

I forhold til at få det spredt ud er Facebook et meget godt værktøj, men det kommer an på målgruppen. De fleste er på Facebook i dag, men der er stadig sådan noget som fx skoler, hvor mund til mund er det som virker aller bedst. Mund til mund er jo svært at styre hvordan går. Det jeg ville gøre var at når jeg var ude og holde et foredrag på fx en skole, så ville jeg spørge skolelederen(eller en anden kontaktperson) om han mener der er andre skoler i nærheden der ville have gavn af samme foredrag. Dette vil som regl give dig nogle steder at gå efter, også kan du jo altid ringe. Du kan også spørge om skole lederen vil anbefale dig til de nærliggende nabo skoler.

Der findes et hav af muligheder, og det kan tage lang tid før du finder ud af hvad der virker bedst for dig.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du ønsker en gratis og uforpligtende snak om hvilke marketingsmuligheder der ville være bedst for dig.

Jeg håber det besvarede bare lidt af dine spørgsmål, men du er i hvert fald altid velkommen til at skrive igen.

Mvh. Christian

Meere.dk

Tak for det udførlige svar, Christian.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)