Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med labels til pakker - billigst muligt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved opstart af en mindre virksomhed er det meget svært at få sendt sine pakker til overkommelig pris.

Jeg har startet helt fra brevpakker med frimærker og er nu nået over 1.000 pakker årligt. ALT for lille til at Post Nord overhovedet gider tale med mig, men jeg kan da få lov til at benytte deres systemer mod at betale næsten 3x den pris større butikker får.

OK, jeg er nærig med omkostningerne, men det betyder også jeg har fået rigtig godt styr på en god løsning til meget billig pris.

Den deler jeg gerne med jer:

Jeg benytter udelukkende Mac og alt skal være trådløst. Ingen servere eller lignende overhovedet.

Labelprinter:

HP Laserjet 1210W købt for kr. 522,-

Dette er en meget lille S/H printer. Ikke hurtig til at starte op, men fungerer upåklageligt. Og så kan A5 labels ligge skjult indeni med papirbakken lukket.

Labels:

Har tidligere benyttet etiketlageret.dk, hvor jeg kan købe 1.000 A5 labels på enkeltark (vigtigt) for kr. 560 +moms. Det giver 56 øre pr. label.

Jeg har dog valgt at fravælge dem som leverandør, da de kun sender med GLS. Og jeg vil ikke længere modtage pakker via GLS.

Ny labelleverandør er www.zega-labels.com i Tyskland, hvor jeg køber 2.000 A5 etiketter på enkeltark til EUR 75,70 inkl. forsendelse og tysk moms. Det svarer til 29 øre pr. label. (og jeg har ikke trukket den tyske moms ud)

Fragt:

Har tidligere benyttet pakkelabels.dk, der har en fantastisk velfungerende hjemmeside til køb af pakkeporte. Jeg sender udelukkende erhvervspakker og har betalt kr. 39 ex.moms op til 1 kg. Jeg ville utroligt gerne have fortsat med pakkelabels.dk, men da mængden af pakker nu er over 1.000 pr. år, så er deres pris desværre for høj.

Det var meget let at lave en statistik på samtlige køb over 12 måneder, og sammenlignet med min nye løsning sparer jeg kr. 15.000 årligt. Og det kunne jeg ikke forsvare til fordel for pakkelabels.dk.

Ny leverandør er coolrunner.dk

Her betaler jeg kr. 29,68 op til 1 kg med Post Nord.

Coolrunner har en næsten ubrugelig hjemmeside, hvis du sender mere end en eller to pakker pr. dag. og den ser ikke ud til at blive forbedret.

Heldigvis har hostedshop.dk integreret Coolrunner i deres webshop løsning, og det fungerer nu, så jeg lige netop synes det er anvendeligt. I forhold til pakkelabels.dk har de dog ikke styr på deres pdf opsætning af labels. Men det kan komme til at virke, hvis du laver lidt ændringer i CUPS interfacet på din Mac.

Mac er håbløs til udskrifter på flere printere, hvis det gerne skal være nogenlunde flydende at arbejde i dagligdagen.

Jeg har omgået problemerne på følgende måde:

E-conomic kører i Safari browseren, der udskriver via computerens standardprinter (min fakturaprinter)

Hostedshop kører i Opera browseren. Opera husker den printer, du sidst har benyttet i Opera, og sådan har jeg kunnet omgå Mac'ens begrænsning ved brug af flere printere. Så Opera printer selvfølgelig på ovennævnte Laserjet 1210W. Opsætningen i CUPS er sat til "A5 Lang kant". Inde på printerens egen web-administration har jeg justeret nogle faste forskydninger, så labels kommer ud centreret.

(vigtig detalje er, at labelstørrelse i Hostedshop skal sættes til "Label" - ellers vender udskrifterne på hovedet og labels kommer tomme ud af printeren)

Opsummering:

Printer: kr. 522

Labels: kr 0,29

Fragt: kr. 29,68

Det er til at overskue, når der skal startes en forretning op.

Og lige en kommentar for retfærdighedens skyld.

Jeg modtager ikke længere pakker via GLS. MEN,

de fleste af mine kunder er fra det offentlige, og en håndfuld af disse nægter at modtage pakker via Post Nord. Og så benytter jeg naturligvis de alternativer Coolrunner tilbyder, også GLS. 

Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Med den mængde af pakket tror jeg ikke du har så mange valgmuligheder.

Umiddelbart synes jeg at pakkelabels er god til det antal pakker.

Men det virker som om du allerede har undersøgt markedet godt og regnet meget på det.

Betaler dine kunder for pakkerne? Eller er det kun en udgift?

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Alk68

Hvad er det egentlig du vil sige med dit indlæg??

At post nord ikke vil have dig som kunde når du sender 1.000 pakker lyder lidt mærkeligt,  jeg har selv nogle ok prisen med den og sender langt under 1.000 pakker pr. år.

Lyder i øvrigt lidt oldnordisk at du bruger en almindeligt printer frem for en label printer der kan printer gratis (den brug ikke toner/blæk) og hurtigst.

 

Tilmeldt 4. Mar 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Altid fri fragt til kunderne og gratis retur, hvis det bliver nødvendigt.

Mit kundeunderlag er fast og der kommer ikke nye til.

Tilmeldt 4. Mar 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min hensigt med indlægget er at dele de løsninger jeg har fundet på frustrationerne med at starte virksomhed.

Det tilbud jeg fik fra Post Nord var baseret på 3.000 pakker årligt. Og det gav en pris på kr. 68,13 for en erhvervspakke 0-1 kg.

Det er IKKE en ok pris for mig, når jeg kan få samme ydelse leveret til under det halve.

Jeg skal ikke afvise, at du måske har en bedre prisaftale med Post Nord med under 1.000 pakker pr. år. Jeg tror det står og falder med den erhvervskonsulent du er kædet sammen med i deres kundeservice. Jeg fik ikke fornemmelsen af, at de har et fast prissystem.

Jeg ser ikke mig selv som oldnordisk med mit valg af printer.

Bemærk, at jeg udelukkende benytter Mac. Hvis du henviser til Zebra, så understøtter disse IKKE Mac. De kan komme til at fungere, enten ved installering af gratis drivere fra nettet, eller der kan købes Mac-løsninger hos 3.parts firma til ca. kr. 750 pr. computer. Dette kommer naturligvis af, at Mac ikke har en fungerende udskriftsstyring.

Hvis jeg selv vil stå for at få en Zebra til at fungere via Wifi, er disse udskrifter på ingen måde gratis.

Labels er minimalt billigere (20 øre ift. 29 øre) og der benyttes ikke toner. Men toner til min labelprinter koster ca. kr. 175 og giver omkring 2.000 udskrifter. Så det har jeg slet ikke taget med i mit regnestykke. Men fair nok, det er 9 øre pr. udskrift. 

En Zebra printer koster lige i omegnen af kr. 6.000, når den er på WiFi.

Regn på det :-)

Hvis MIN printer kan printe 4.000 labels, så har jeg betalt kr. 522 + 175 for ekstra toner.

Det giver en pris pr. print på 31 øre (heri har jeg inkluderet merpris på 9 øre pr. label)

Zebra printeren ville jeg forvente skulle være mere holdbar. Og det SKAL den simpelthen være, for den skal printe 19.355 labels før prisen går lige op med min laser-løsning! Men det forudsætter så også, at min printer går i stykker efter 4.000 udskrifter og der skal købes 4 nye.

Det kommer ALDRIG til at hænge sammen i forhold til prisen.

Og mit indlæg er oprettet for at dele, hvordan det kan lade sig gøre at printe professionelt udseende labels til pakkerne til en fornuftig pris.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Hvad er det egentlig du vil sige med dit indlæg??

Jeg synes at Alk68 har lavet en særdeles fremragende indlæg som netop viser at hvis man regner på de forskellige løsninger indenfor forsendelse og udskrivning af ordre, så er der rigtig mange penge at spare - og som alle webshop ejere ved, så hvad er sparet er tjent direkte på bundlinjen.

Og samtidig kan jeg tilføje at hvis man bruger laserprinter, så kan den samtidig udskrive en pakke/pluk seddel, hvilket er praktisk når man har mange ordre, og skal "parre" pakkelabel med følgeseddel.

Fra Årslev
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 15
Fra  http://headsetshop.dk/index.php Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

JEg får lyst til at supplere dit indlæg med en anbefaling til valg af partner på leveringer af labels til din printer. Spørg retail online. De har simpelthen alt labels klar til mig:

https://www.retailonline.dk/produkter/emballage-forsendelse/

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)