Giver det nogen som helst mening med offline markedsføring? - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet) "

Giver det nogen som helst mening med offline markedsføring?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
Amino-karma 34
Fra Århus
Tilmeldt 29. apr 14
Indlæg ialt: 9

Fra ZR-behandling hos Marl...
Skrevet 04-03-2017 kl. 09:42

Hejsa

Jeg har brug for lidt inputs. Jeg har vist i min iver kommet til at købe katten i sækken. Men vil gerne høre hvad andres erfaringer er. 

Jeg har en zoneterapi klinik. Jeg har et koncept der hedder ZR-behandling, hvor jeg tilbyder forløb til stressramte og hvor de udover zoneterapi for hjælp til at normalisere deres hormoner med rytmekost. Rytmekost er min oversættelse, og derfor kunne jeg godt tænke mig at få dette brandet bredt så hele danmark kender konceptet. Men det er ikke helt der jeg nu. Jeg har først startet klinikken op 1/1. (har lavet en del hjemme før, men er først gået all in der)

Sagen er at jeg igår blev ringet op, af hvad jeg troede var en journalist - i min rookie iver, men det var formentlig en sægler fra jyske medier. 

De laver et sundhedstema og vil gerne have min til at lave en annonce i den forbindelse. Temaet er søvn, og det giver rigtig god mening ift til rytmekost. Og tænker også det giver noget branding. Tillægt vil blive uddelt med weekendudgaven på hele jylland og fyn - min målgruppe er århus. 

Men.

Jeg tænker ikke rigtig at min målgruppe især kvinder 25-45 år læser avis. (jeg har nu spurgt til tal på det, så det er mere jeres erfaringer jeg er ude efter)

Med en pris på 9200 kr (og jeg kan ikke trække moms fra da jeg er lønsumsregisteret) er det langt over min normale markedsføringsbudget og som nyopstartet vil det kræve en del at finde de penge her og nu. jeg vil skulle tiltrække 20 behandling / 5-8 kunder - og det er jo ikke meget meen.. Det tiltrækker jeg jo på 3500 kr i adwords.. 

Vil jeg ikke få væsentlig mere ud af at bruge de penge på mere adwords og få noget seo hjælp til linkbuilding. Overvejer bare om effekten af en bred branding er det værd. Eller er det at give et old school media som en avis for stor kredit?

Alle inputs og erfaring er velkomne. Jeg har brug for sparring,da det er mange penge for mig :-)

Mvh Marlene

Amino-karma 1.573
Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. nov 13
Indlæg ialt: 323

Per Eckert
Fra mobilaktiv.dk
Skrevet 04-03-2017 kl. 10:11

Hej Marlene,
min bedste overbevisning er at du hellere skal bruge penge på:

Google Adwords (lokal segmentering)
Facebook (segmenteret)
evt. få lavet noget video, gode, billige visninger, og delinger 
Radioreklame (lokalradio)

Held og lykke med din kampagne, og god weekend

Amino-karma 312
Fra Risskov
Tilmeldt 4. nov 16
Indlæg ialt: 82

Claus Jørgensen
Fra 360 Marketing
Skrevet 04-03-2017 kl. 10:46

Hej Marlene. 

Avisannoncer er i 9/10 tilfælde penge lige ud af vinduet. Jeg har selv engang siddet og prakket mindre virksomheder disse værdiløse annoncer på. Hvis virksomheden sagde "vi har allerede prøvet....." så viste man at man lige så godt kunne ligge på igen, da de havde opdaget at det ikke havde nogen værdi. 

Du har tilsyneladende allerede ganske fint styr over dine Adwords, da de jo giver en ganske fin konvertering. Så jeg vil klar råde dig til at fortsætte med at bruge dine penge der, eller som du selv nævner: SEO og Content marketing :)

Evt brug Facebook til Remarketing annoncer :)

360° Online Marketing Bureau - Kontakt os for et uforpligtende tilbud allerede i dag!

Amino-karma 3
Fra Aarhus
Tilmeldt 4. mar 17
Indlæg ialt: 1

Ida Christine
Skrevet 04-03-2017 kl. 12:09

Hej Marlene,

Jeg vil heller ikke råde dig til at kaste dig ud i offline markedsføring. Afkastet er for lille og for umålbart, der hvor du står lige nu med din forretning.

Adwords og Facebook CPC kan netop det du efterspørger lige nu, og være med til at bygge din forretning op. 

Jeg kan godt forstå, du synes det er mange penge - og det er mange penge at smide efter noget, du ikke er sikker på, at få igen. Som du selv skriver, er din målgruppe ikke nødvendigvis til at nå der. 

Det havde været noget andet, hvis du var en del af sundhedstemaet - så måske skal du hellere gå efter at samarbejde med nichemagasiner - eller online communities, hvor din målgruppe i langt højere grad vil søge viden og hjælp.

Jeg håber, du får godt gang i forretningen. Held og lykke med det.

De bedste hilsner Ida Christine.

Amino-karma 674
Fra København NV
Tilmeldt 29. nov 10
Indlæg ialt: 159
Amino Plus
Thomas Dam
Fra Damgraphics.dk
Skrevet 04-03-2017 kl. 12:26

Enig med de andre.
Dette budget er langt bedre brugt på en skarp online strategi =)!

Konkurrencer på facebook er én af mange gode måder at skabe opmærksomhed om din virksomhed.
Tænker der er mange der gerne ville vinde en omgang zoneterapi, og det er derfor delevenligt!

Amino-karma 34
Fra Århus
Tilmeldt 29. apr 14
Indlæg ialt: 9

Marlene
Fra ZR-behandling hos Marl...
Skrevet 04-03-2017 kl. 18:11

Tusind tak for jeres svar og tid. Jeg havde sådan brug for at få bekræftet min mavefornemmelse om at det var en dum ide.
Jeg annullere det simpelthen helt. Tror også jeg skulle have styr på min fornemmelse før mit pæne jeg var stærkt nok til at sige nej til en sælger - han "snød"min bare da jeg troede han var journalist..
Jeg må hellere styrke Facebook (hvor der overraskende få der melder sig til at vinde en behandling 🤔 - så det må være næste annonce projekt)
Og så AdWords og noget linkbuilding skal jeg i gang med snarest.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af:

Besøg vores samarbejdspartnere :