Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bøger om ejendomsinvestering

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Taastrup
Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude 

Er der nogen som kan anbefale gode bøger der omhandler ejendomsinvestering med henblik på udlejning? 

Med venlig hilsen

Mads

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig bekendt er der ikke skrevet bøger om dette emne specifikt.

Igennem tiden har jeg bistået i en større antal investeringer i udlejningsejendomme og kan måske hjælpe dig hvis du kan konkretisere den viden du ønsker.

Jeg har også haft en ejendomsadministration med 38 ejendomme og næste 2000 enheder.

Send evt. en PB så vil jeg kontakte dig.

Hilsen

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Brønshøj
Tilmeldt 12. Aug 14
Indlæg ialt: 86
Fra  Realkreditkonsulenten Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes skam bøger om emnet.

https://15pct.dk

Jeg har bidraget til et enkelt kapitel i bogen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads.

Du skal læse dig klog på udenlandske bøger.

Amazone kindle er et rigtig godt sted at starte da du kan læse bøgerne på din ipad.

Det er meget individuelt hvad der interessere dig da ejendomsinvesteringer er mere end viden kun fra et område.

Prøv disse bøger til at starte med:

Talent is Overrated: What Really Separates World-Class Performers from Everybody Else

Crushing It in Apartments and Commercial Real Estate: How a Small Investor Can Make It Big

The Due Diligence Handbook For Commercial Real Estate: A Proven System To Save Time, Money, Headaches And Create Value When Buying Commercial Real Estate

How to Make Big Money in Small Apartments

The Golden Ratio: The Story of PHI, the World's Most Astonishing Number

Der findes mange flere bøger og jeg læser mindst en ny hver måned da jeg selv investere i ejendomme og forholder mig derved også til hvad der sker udenlandsk.

Jeg kan også anbefale dig at være up to date med den politiske udvikling, aktiemarkeder og dets lignende.

Hvad er din forretningsplan? Vil gerne høre mere hvad du går og roder med.

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Realkreditkonsulenten 

Tak for anbefaling

Den bog har jeg læst, men man kan altid blive klogere :) 

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik 

Mange tak for anbefalingerne - Jeg vil kigge nærmere på bøgerne fra en ende af. 

Det lyder spændende - Hvor lang tid har du været igang med at investere? 

Jeg er igang med at spare sammen til at oprette et Aps, samt udbetaling til at købe den første lejlighed til udlejning. Min plan er, at finde en ejendom hvor prisen for lejligheden hænger sammen med huslejen. 

Den største drøm villle være, at udvikle udlejningsejendomme fra grunden. 

Samtidig læser jeg til El-installatør med henblik på installatørvirksomhed senere hen. Jeg vil gerne kombinere byggevirksomhed og ejendomsinvestering. 

Så det bliver ikke en ejendom på strøget i første omgang :) 

Hilsen Mads

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har været inde på Realkonsulentens hjemmeside og prøvet at bestille et gratis udsnit af bogen.

Uanset hvad jeg har prøvet, er det ikke lykkedes at komme igennem.

Da du har oplyst at du vil stifte et ApS og starte med at købe en lejlighed til udlejning, får du disse helt grundlæggende oplysninger, som du skal vide under alle omstændigheder og ikke behøver at læse i en bog.

- et nystiftet ApS bliver normalt ikke godkendt som køber, når der ikke foreligger noget regnskab. I visse situationer kan der være den undtagelse at man råder over en kapital der er betydeligt større end differencen mellem købesummen og de 60% man normalt kan låne i en udlejningsejendom.

- inden du kan købe, skal du bank- eller kreditiforeningsgodkendes. Du går til din bank med alle skatteoplysninger om formue og indtægter. Banken fastsætter herefter størrelsen af den købesum du kan blive godkendt til og udsteder en slags købsbevis. Det er også den fremgangsmåde en køber, som vil købe bolig til eget brug, skal anvende

- du kan for eks. købe ejerlejlighed, andelslejlighed, anpartslejlighed, aktielejlighed.

- inden du overhovedet lægger dig fast på et køb, skal du gennemgå vedtægterne for den forening boligen ligger i. Ofte kan der være udlejningsforbud som forhindrer dig i fremleje. Man skal selv bo i boligen.

- du skal også nøje gennemgå referater fra de sidste generalforsamlinger, for at sikre dig, at der ikke er vedtaget ombygninger eller andet, som vil medføre betydelige stigninger i fællesudgifter. Det kan forrykke hele dit budget.

- den leje du kan opnå, kan aldrig overstige det lejedes værdi, hvilken beregnes i forhold til huslejen på en tilsvarende lejebolig i det område hvor din bolig er beliggende. Der tages også hensyn til istandsættelser m.v. Hvis lejen overstiger det beløb som fremkommer ved en undersøgelse, kan du risikere at huslejenævnet nedsætter huslejen, evt. med tilbagevirkende kraft, hvis din nye lejer klager over lejen.

- du kan altså ikke fastsætte huslejen ud fra dine udgifter til prioriteter, skatter m.v., hvorved der nemt kan opstå et underskud. Det skal forinden køb beregnes grundigt.

- jeg går ud fra at du har sat dig et mål for i hvilken størrelsesorden du påregner at opspare kapital. Prøv allerede nu at øve dig ved at finde en bolig som kan købes inden for den ramme du påregner og foretag de tiltag som er anført her. Du vil se at det ofte kan være svært i det hele taget at opnå likviditetsoverskud.

I øvrigt tak for din PB.

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Mange tak for det grundige svar. 

Jeg kan sende dig lightudgaven på mail hvis du vil? 

Jeg regner bestemt med at skulle kautionere personligt før banken overvejer noget som helst. 

Jeg har siddet og lagt budget for forskellige ejendomme, og der vil være likviditetsunderskud minimum det første år uanset lejlighed. Men mit blik er ikke rettet mod københavn, da priserne er helt hen i vejret i forhold til den lovlige husleje. 

Jeg træner allerede nu mig selv i at gennemgå referater, som du ganske rigtigt skriver. 

Jeg tilstræber at holde min leveomkostninger så lavt som muligt, så jeg kan bære evt. underskud på de erhvervede ejendomme de første år. 

Kan du bistå en i hele processen omkring oprettelse af virksomhed, bank og køb af ejendom? 

Hilsen Mads 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Har været travlt optaget siden i går og først dit skriv nu.

Jeg har nu fået lightudgaven af 15%, hvor det viser sig at der   er tale om ejendomsinvestringer i Korsør, hvilket forklarer meget.

Det er korrekt at man ikke i Københavnsområdet har nemt ved at få balance i regnskabet, man skal betydeligt længere væk, før der er overskud.

Når jeg siger overskud, mener likviditetsoverskud, altså flere penge der kommer ind end der udbetales.

Jeg vil godt hjælpe dig i hele processen.

Hilsen

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra Taastrup
Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Det er jo kun godt, der er noget at lave. 

Det er en aftale. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)