Da jeg den anden dag støvsugede, studsede jeg over, at mit tøj på gulvet var støvet. Jeg fandt så ud af, at tøj tiltrækker støv vha. statisk elektricitet.
Mit spørgsmål går så på; bør det ikke være muligt at tiltrække støv i hjemmet vha. statisk elektricitet? En lille boks evt. omkring stikontakten der inducerer strøm og derved tiltrækker støvet? Denne boks vil så kunne tømmes, når den er ved at være fyldt.
Der er jo i øvrigt altid alligevel støv omkring stikkontakter, stikdåser o.lign, da disse også tiltrækker støvet.
Jeg er opmærksom på, at det "Ikke-bare-lige-er-så-nemt", samt det faktum at der helt sikkert skal udføres noget research på emnet, men lad mig høre jeres tanker.
Tanken er egentlig meget god, hvis du er gammel nok vil du kunne huske de gamle tv apparater, de kunne samle støv.
Spørgsmålet er mere om det er tilstrækkeligt, det at den samler støv er jo ikke ensbetydende med at den tager alt det en støvsuger tager.
Hvis du kan lave en løsning der er billigere i brug end end støvsuger og løser samme opgave, har du en chance, men jeg tror det bliver en lidt uheldig Storm P løsning, der måske ikke er helt vildt besparende.