Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det er min overbevisning, at succes afhænger 20% af strategi og 80% af psykologi - enig?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Apr 15
Indlæg ialt: 1
Fra  Passion at Work Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære læser,

Jeg ønsker at lave et tilbud til iværksættere, der - modsat så meget andet iværksætterhjælp - understøtter grundpillen hele virksomheden bygger på - DIG!
Min produkttanke er baseret på, at jeg selv har stået med drømmen om at springe ud som selvstændig, men manglede modet, vedholdenheden og troen på, at det jeg ønskede at bidrage med, var unikt. Så jeg brugte laaaaaaaaang tid på at finde de værktøjer (og bearbejde tanker, følelser, min historie om, hvad der var muligt), så jeg til sidst fik "skubbet få båden fra land". Kan du genkende fornemmelsen?

Hvis ja, så vil jeg rigtig gerne co-create med dig, og udvikle et produkt, der møder det behov/de udfordringer, som du oplever at stå med. Altså jeg vil tilbyde iværksætterrådgivning/coaching, der er baseret på mindset og psykologi. Vil du dele med mig, hvad du oplever er en udfordring mht. mindset og psykologien. Jeg får brug for en testgruppe, når mit tilbud er klar, måske du vil være med?

På forhånd 1000 1000 tak :)
De bedste hilsner

Iben Sofie
www.passionatwork.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som svar på din overskrift: Nej, det er jeg helt uenig i.

Din virksomheds succes handler først og fremmest om, at der er et marked for det, du ønsker at afsætte. Dernæst handler det om virksomhedens evne til at eksekvere sin idé og herunder at synliggøre sig. Disse ting har med det, som du kalder "strategi" at gøre.

Potentielle iværksættere, som har de vanskeligheder, du beskriver, har for mig at se netop brug for at arbejde med "strategi" som en del af den mentale bearbejdning, der skal til for at få sat skub i tingene.

I virkeligheden handler succes kun om én ting, nemlig hvordan man beskriver sine succeskriterier. Hvis du har lagt en strategi, der handler om, at du skal kunne tjene din egen løn ved at gøre rent for andre, er succesen hjemme, så snart du har fyldt kalenderen 2/3 op i dit nystiftede hjemmeservicefirma. Men hvis dit mål er, at du vil være dronning af rengøring i Brønderslev, Nordjylland, Danmark, Europa eller Verden, så er der et pænt stykke længere til succes - og du skal gribe fat med en helt anden strategi.

Skulle jeg lave et iværksættertilbud, ville jeg starte med at give eleven ansvaret for et tomt IVS og sige: "Få det her cvr-nummer til at tjene nogle penge". Herefter skulle eleven så støttes i at overvinde netop de barrierer, som han stødte imod. Uanset om de er mentale, praktiske eller strategiske.

Der skal nok være et eller andet marked for din nye ydelse, for der findes helt sikkert mennesker, hvor det mentale er den største barriere, men uden et produkt til et modent marked er alt det mentale helt ligegyldigt.

God vind.

Hans

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)