Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg ud af om det er en kopivare?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har fundet nogle noname varer i Kina (Alibaba), som jeg gerne vil importere og sælge på min webshop. Men jeg er meget i tvivl om, hvorvidt der er nogle rettigheder forbundet med det produkt andetsteds.

Jeg kan se, at der er nogle danske webshops der har cirka samme produkt/design, men bare fra et mærke (hvor mit er noname). Et mærke der ser ud til at være fra Thailand og som har distributører i Europa. Jeg ved ikke ikke om de har rettigheder forbundet med det design.

Det er ikke dyre varer, så jeg vil nødig ud og bruge mange tusinde på advokater mv på at finde ud af det. Kan i hjælpe med hvordan jeg finder ud af det?

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er klart. Spørgsmålet er bare, om der er nogle rettigheder forbundet med det originale - HVIS det er det originale? Og hvordan jeg undersøger det...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen steder man kan sikre sig om noget er kopi eller ikke. Det er noget der kræver man foretager sin egen bedømmelse. De ting du ser på markedet kan let være kopier allerede - logo eller ikke - kan det stadigt være ulovlig kopi

Det kræver man kender markedet. Lad os sige det var noget apple lignende udstyr, så kan man jo naturligvis kigge på alle deres produkter - eller ligefrem spørge - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html 

Der er intet let svar og ansvaret er dit alene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ved hvor originalen bliver lavet kan du jo henvende dig der og spoerge dem hvorvidt det er en kopi eller ej. Det maa da vaere det nemmeste Smile 

Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar John.

Udfordringen her er, at der er et andet produkt der helt ligner, som har et navn/mærke. Men jeg har jo ingen anelse om det er dem, der oprindeligt har lavet det, og om de derfor måske har retten til designet på den vare. 

Hvis jeg skriver til dem, får jeg måske ikke et svar. Måske ikke et sandt svar. Så hvad skal jeg gøre? Satse og importere varen? 

Hvad kan jeg gøre for at sikre mig nogenlunde at jeg gør det rigtige?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vel to - muligheder. Enten har de rettigheden og det er ulovligt at du importerer - eller de har kopieret en anden allerede og puttet deres navn, og det er ulovligt ligesom det så vil være for dig

Nej du får ikke nødvendigvis et ærligt svar og nej jeg ville aldrig satse da alle varene kan stoppes i tolden og destrueres + evt bod - så find noget du kan vide ikke er en kopi

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke rigtig nogen, der kan give dig et svar, når vi ikke ved, hvilket produkt der er tale om... 

Og der findes ingen facitliste, når det gælder "kopivarer", når der er tale om designet. Det er skønsmæssigt altid. Det er kun, hvis du bruger andres varemærke, at der er tale om et 100% klart facit...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)