Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du havde 100.000 danske kroner?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille spørge runde og for at søge lidt efter investeringsprospekter. 

Hvis du havde hhv.  100.000 / 1.000.000 dkkr.

Ville du bruge pengene på samme måde uanset om du havde 100.000 eller 1.000.000?

Hvad ville du bruge disse penge til?

Hvad ville dine ønske forrentning af pengene være?

Ville du investere i koncept eller materielle ting?

Hvor meget tror du at du selv ville kunne få pengene til at yngle til i løbet af 2008?

// Thomas Andreasen

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 21:37

Jeg ville først og fremmest lytte til de i mit netværk der har forstand på investeringer.

Men jeg ville helt bestemt give et stort stort beløb til velgørenhed. 

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 22:47

Hej Thomas,

Meget interessant spørgsmål.

Havde jeg 1.000.000 dkr. i min nuværende situation er der ingen tvivl.

Jeg ville skyde hver en krone ind i mit projekt som beskæftigere sig med at udvikle alternative energikilder (vindmøller).

Jeg ville så forvente at have brugt minimum 500.000 ved udgangen af 2008, brugt yderligere 400.000 ved udgangen af 2009, tjent 300.000 ved udgangen af 2010 og til slut ved udgangen af 2011 forvente at stå med, mindst, en fordobling af den oprindelige indsats.

Er du interesseret? Wink

Rigtig god fornøjelse med investeringerne. 

Tilmeldt 18. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:04

Nej jeg ville ike bruge pengene på samme måde hvis jeg havde 100.000 eller 1.000.000.

Hvis jeg havde 100.000 ville jeg ikke investere i noget, man ville kun kunne få dem til at yngle godt hvis man investerer i aktier (som lige så godt kan gå den anden vej) så de 100.000 ville jeg nok lade stå på bogen og spare noget mere op.

Hvis jeg havde 1.000.000 det er jo en anden snak, så har jeg noget at handle med for at sikre min fremtid. Så ville jeg bygge min første maskine og tage på salgs turne i 3-4 mdr.

Jeg ville nok kun få 1 mill. til at blive til 2-2,5 mill. i løbet af 2008

Kim

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:36

Dimitri - Jeg kan godt følge din tankegang med at donere penge til velgørenhed.

Men den måde jeg tænker på, er at hvis jeg kan få 100 kilo til at yngle til 500kilo så vil jeg da hellere det og så donere en del af det til velgørenhed. Og når jeg siger velgørenhed så mener jeg at støtte mindre virksomheder, fx i forbindelse med at jeg renoverede mit køkken, så valgte jeg at købe maling/pensler/sandpapir osv, i min lokale butik på trods af at silvan mm. var 20% billigere. Jeg syns det vigtig vi støtter mindre virksomheder, fordi der er kun os iværksættere der ved hvilket arbejde der ligger i at være iværksætter.

LHN -

Lyder da interessant med dit vindmølle projekt, men hvis du kan formode en fordobling af investeringen på 3 år må det siges at være beundringsværdigt. Har du erfaring indenfor vindteknologi da?

Wisco-

Jeg må indrømme jeg er lidt uening i dit synspunkt, at med 100.000 ville investeringer i aktier ikke være interessant. Med det beløb ville jeg personligt investere i materielle ting, fx en bil købe en for 100.000 sælge den videre for 105.000 det er en 5% forrentning på 1-2 måneder(hvis det går rigtig rigtig langsomt) istedet for 4% forretning i banken på et helt år?!.

Men på den anden side hvis du kan få 1 mil til at blive 2.5 mill i løbet af 2008 må du sku gerne låne en enkelt eller to herfra :)

//Thomas

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 17:42

Hej Thomas,

Ja, jeg har stor erfaring indenfor vindteknologi.

Jeg vil gerne tilføje at den ene million kun er tænkt som mit personlige indskud, der vil skulle bruges flere penge for at kunne komme ud af 3 års perioden med et resultat som jeg nævner.

Mvh

Lars 

Tilmeldt 18. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:52

Spørgsmålet var nu også hvad JEG ville gøre. Jeg har selv aktier i forskellige selskaber men de er købt for penge fra min pension opsparring dem skal jeg først bruge om 35 år. Aktier er en god investering hvis du har nogen penge du kan spille med, for det er det samme som at spille. Hvis jeg havde 100.000 kr. ville ikke købe en masse ting for vidre salg jeg ville blive ved at fokuserer på det jeg laver nu og få 150.000 - 200.000 mere skrabet sammen og så lade dem gå til mit projekt.

Med 1.000.000 ville jeg kunne lave mit projekt og have og økonomisk frihed i lang tid. Den tid kan jeg bruge til at sælge mit projekt.

Men ja jeg kan få 1 mill. til at blive til 2,5 mill. i løbet af 2008, i mit tidligere job var jeg ansat som sælger inden for samme branche som jeg selv er moms registreret inden for nu. Her har jeg været vant til at sælge for 5 -7 mill. om året, men det handler om at have noget at sælge noget at vise frem for kunderne. Inden for min branche er der ingen i dag der køber noget på baggrund af en ide, det kunne man for 15 år siden men ikke i dag.

Tak for tilbudet om at låne mig 2 mill. men jeg er sikker på at den bedste start for mit firma er at tjene de penge jeg skal bruge til at komme vidre, så kommer hverken jeg eller nogen anden i klemme hvis det skulle gå galt.

Kim

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 20:28

Thomas Andreasen:

Dimitri - Jeg kan godt følge din tankegang med at donere penge til velgørenhed.

Men den måde jeg tænker på, er at hvis jeg kan få 100 kilo til at yngle til 500kilo så vil jeg da hellere det og så donere en del af det til velgørenhed. Og når jeg siger velgørenhed så mener jeg at støtte mindre virksomheder, fx i forbindelse med at jeg renoverede mit køkken, så valgte jeg at købe maling/pensler/sandpapir osv, i min lokale butik på trods af at silvan mm. var 20% billigere. Jeg syns det vigtig vi støtter mindre virksomheder, fordi der er kun os iværksættere der ved hvilket arbejde der ligger i at være iværksætter.

Sådan er vi så forskellige :))) 

Fra Hadsund
Tilmeldt 5. May 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:44

Det er et spændende spørgsmål. Jeg hørte engang et foredrag hvor der var en fra teknologisk Ins. der sagde at disse ivksæ. der søgte penge med    (TI)`s hjælp, garanteret ikke ville bruge den million de vandt i lotto, på deres projekt.

Har han ret eller ej?. Jeg kan ikke lade være med at blive lidt gal over sådan nogle udtalelser på egne vegne. Jeg har sommetider brugt alt hvad jeg ejede og havde på projektrelaterede sager.

Jeg gik egentlig ind for at spørge om der var nogen der vidste om man kan lease en licens til solid works, fordi jeg tænkte på at starte med freelance tegning, evt. organiseret i et bureau eller som en lidt formaliseret netværksting. Jeg kan se at der er firmaer der også tilbyder arbejde til freelancere men de vil nok altid bruge deres fastansatte først. Det skulle i givet fald foregå som- hurtigt ind/hurtigt ud -1 -2 eller 3 emner ad gangen.  

!00000 forslår- som I nok ved, overhovedet ikke til opstart af noget som helst, andet end måske værktøj til en havemand. Allerede fra dag 1 vil der være udgifter som ikke direkte genererer indtægter. Tidligere kaldt spillemandspenge.

Med 500000 kan man komme igang. (hvis man ikke sætter sig i store faste udgifter). Jeg tror vi alle har mange projekter klar til lottogevinsten.

Og mon ikke vi alle regner med kraftig forrentning (x 3-4) når vi godkender egne ideer.

med venlig hilsen

søren

ssaver

Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:28
Hej Thomas, Det er et godt spørgsmål om man vil gøre det samme med 100 kkr. hhv. 1000 kkr. Jeg tror det egentlig ikke. Med 100 kkr. og en forrentning på 50-60 % p.a. ved handelsaktivitet, så er der ingen problemer, bare køre på med projektet. Hvis det var 1000 kkr., så ville jeg nok tænke over en deling med langsigtet pension for størsteparten og ’leg’ = handel med den mindste del. Det er vist korrekt, som andre nævner, at aktier er godt på lang sigt, men da er der jo tale om (undskyld) slipsedrenges leg med dine penge. Når du selv disponerer med handel eller projektinvestering, så er det dig selv der leger med dine penge. I dag er 100 kkr. ikke så stort et beløb endda (tænk på hvad folk giver for biler, og endda uden at blinke!). Har du en god idé med en rimelig god fortjeneste på fx handel, og kan du skaffe 100 kkr til anstændig forrentning på 7-10 %, og samtidig kan tjene 50-60 % p.a. (momsen taget i betragtning vil der være ca. 15 % tilbage). Har du derimod 1000 kkr. så lægger du sikkert 750 kkr. til side i pensionsopsparing, og investerer resten i ’sjove’ aktiviteter eller projekter. Du skal tænke på, at der er en stor risiko ved at gå ind med hele puljen i handel, hvis en stor konkurrent med kapitalstyrken i top tager idéen. Jeg har set det ske for en såkaldt lille container-virksomhed (mand/kone virksomhed med 20 fods container i baghaven), som tog varer hjem fra Kina (en rigtig god idé), men så kom én af de store og så den ny vare på en fagmesse, og vupti tre måneder senere havde ’den store’ selv produceret en lignende vare i Vietnam (markedsført til Jul). Så stod den lille med en vare der ikke kunne sælges i foråret, da containeren kom hjem, og egenkapitalen var næsten opslugt (stod jo i containeren). Surt show! Da skal man ikke lege med hele opsparingen, vel? Kan man holde et niveau, hvor ’de store’ ikke rigtig gider være, så kan man godt tjene en lille ’skilling’, som også gør det lidt sjovt at starte noget nyt. Når Skat er betalt er der alligevel ikke ret meget tilbage – med mindre du sætter en nul mere på, men så er risikoen jo også større. Jo, det er et interessant spørgsmål du stiller……hvor mange nuller skal der være?  Det er nok op til dig og ham og hende og os…. Det er de første 1000 kkr., der er svære at tjene og lægge til side. Mange hilsner, coinphono
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)