Hej
Hvis jeg var dig ville jeg afgjort undersøge markedet for hostede callcenterløsninger.
Når dit nye callcenter ikke har 100 arbejdspladser fra dag et, vil jeg gætte på at det er alt for dyr6t selv at skulle ud at købe telefoncentral, IVR, dialer, fax og brev scanning, chatsupport, emailsystem, databaser, rapporter, telefoner, headsets osv osv.
Hvis du i stedet kan nøjes med en internetforbindelse, en computer og et headset til hver arbejdsplads plus et abonnement hos et stort callcenter eller en decidere callcenter hosting udbyder, så bliver det noget nemmere at spare op til.
Problemet er også, at du simpelthen kommer til at bande dagligt over de manglende muligheder som et meget lille anlæg har. Når du så vokser, så skal du hele tiden ud i store investeringer. Med et abonnement på hosting er der ingen ko på isen. Du ringer bare og siger at de skal tænde for en arbejdsplads mere og så er du kørende, og du er selvfølgelig altid helt i front teknologisk.
Når alt dette er sagt, så vil jeg faktisk råde dig til at holde hesten. Det er et svært marked at gå ind i, og når du intet kender til det på forhånd, så vil jeg tillade mig at sige at det meget let kan gå galt. Typisk vil firmaet dø enten på grund af manglende kundeindtag eller på grund af de alt for lave priser, som du må tilbyde for at kunne få kontrakter i hus.
Hvis du vil starte med to mand skal du i hvert fald være opmærksom på at de fleste automatisk vil vælge jer fra fordi der er gigantisk chance for at en eller to af jer er på ferie eller syge samtidig = kaos.
Hvis du gerne vil starte et callcenter med to mand, så kast dig hellere over outbound. Hvis I er dygtige og ihærdige telefonsælgere, kan I sagtens lave en forretning dér. Der er helt andre lempelige krav til teknologi og bemandings-konsistens. I behøver endda sikkert ikke at finde kunder som det første. I stedet kan I blive underleverandører til en større TM/Mødebooking virksomhed til at starte med.
Beklager den negative tone, men man skal høre sandheden fra børn, fuldefolk og erfarne branchefolk! :-)
Hilsen Anders