Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé: Håndværkeroplukker

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude,

Jeg har idag været i min fars tømrerværksted og lavet denne prototype.
Idéen er en oplukker, som åbner på den simple "håndværkermetode". Altså som man åbner en øl med en tommestok eller et tilfældigt stykke træ. 

Udfordringen er så at lave den så tilpas lækker og blød i formen at alle kan bruge den, også selvom man ikke har alverdens kræfter i fingrene. Der skal muligvis køres på at det er lidt "sjovt" eller "sejt" at selv sin mormor kan åbne øl som en håndværker.
Den er lavet i egetræ, og lavet rund de steder træet vil presse på fingrene når man åbner en øl eller sodavand på håndværkermetoden. Den er slebet med forskellige korn sandpapir, og til sidst fået en omgang god træolie.

Er det noget I kunne se jer benytte? Hvis ja, hvad måtte den prismæssigt lille i?
Har brugt 3 timer på denne, men produktionen kan selvfølgelig effektiviseres. Men tænker også det er fedt at kunne køre på at det er håndlavet, og ingen oplukkere er helt ens.




Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er fed nok, men jeg tror ikke på den. Værktøj etc. er jo en nødløsning, når man mangler noget at åbne med - ikke den ideelle måde at gøre det på.

Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan der være noget om. 
Men den er ikke set som "den ideelle måde". Mere at det bare er en federe måde at åbne en øl eller sodavand på.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes den er flot.

Men umiddelbart tænker jeg det "fede" ved at åbne en øl/sodavand uden traditonel oplukker netop er at man bruger noget "uautoriseret"

Tror ikke du får håndværkere eller andre til at gå rundt med din oplukker, og hvis den skal ligge i bestikskuffen, tror jeg bare jeg ville blive irriteret over at den ikke var lige så effektiv som en alm oplukker :-)

venlig hilsen

Tømreren, som har åbnet mange flasker med sin tommestok :-)

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 01:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja den er rigtig flot og tanken er go, men jeg tænker også at når man åbner med en tommestok eller en frossen rød pølse, så bliver man lidt stolt indeni og øllen smager bare bedre Big Smile Men med denne fine opfindelse, vil stoltheden nok udeblive, og man står måske og bliver lidt flov over at se de andre tømrer, smile af din lille opfindelse Smile Ikke for at nedgøre den. For den er sgu flot. Men tror bare den ligger lige midt imellem det seje og det flove.

Dbh
Michael Haahr

Fra København NV
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 159
Fra  Damgraphics.dk Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

tak for feedback,
Kan godt se hvad I mener. Men synes nu stadig der er noget cool over at have en oplukker der er "designet" til at åbne på håndværkermetoden uden at være en tommestok.

Den skal være rund og behagelig alle de steder der bliver presset, så der ikke skal ligges mange kræfter i.

Men ja, det vil altid være federe at åbne med en våd kiks =)

Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes at idéen er fed, og jeg tror faktisk godt at selv håndværkere kunne finde på at bruge den, som fast oplukker!

Den er jo ligeså "uautoriseret" som en tommestok osv, men det sjove er jo rent faktisk at man bevidst anskaffer en "uautoriseret oplukker", hvilket er en historie i sig selv. 

Især som svendegave til den nyudklækkede tømrer, snedker, murer, etc. kunne den sagtens tænkes at blive et hit.

Og på festivaler landet rundt, ville den da også være konge!

Eneste jeg lige tænker, er at den ser meget stor ud, og muligvis skulle downsizes lidt, for at være lettere at have med i lommen!?

Mht pris, så skal du nok som start se, hvor hurtigt det kan gøres, for 3 timers arbejde pr oplukker, samt lidt materiale og værktøj, gør nok at prisen vil være liiiiige skræmmende nok for mange!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes den er flot og ville godt kunne købe en. Ikke for at have i arbejdsbukserne, men fordi den er flot og sikkert lige så nem at åbne en øl med så meget andet bredt af jern. OM den kan få markedsplads ved jeg ikke - den skal ikke være for dyr og ud i div isenkræmmere og webshops tror jeg - men tanken er fin

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Aze:
Og på festivaler landet rundt, ville den da også være konge!

Hvilke festivaller har du været på, hvor man får øl i flasker..? Surprise

Dbh
Michael Haahr

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 05:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er flot men jeg kan ikke forestille mig at den ville blive brugt eller solgt blandt håndværkere. Måske hvis den blev udhulet så den passede til en fjernbetjening, kunne den ligge på bordet og på den måde have to funktioner.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)