Kan du bevise at varen er afsendt f.eks i form af indleverings kvittering? hvad er varens værdi? Har du ikke taget kontakt til dem på den forkerte adresse for at høre om de har modtaget brevet?
Jeg har sendt varen med brev og har dermed ikke kvittering (jeg sender mellem 3 og 10 breve pr. dag)
Varens værdi er 250 kr (princippet)
På den forkerte adresse boede hendes veninde og de har ikke modtaget det (Har snakket med Post DK., og de siger at de ikke vil aflevere brevet der med mindre hun selv fremstår på adressen)
Det vil sige. Pigen har skrevet en venindes adresse på men hendes eget navn.
Kan godt se at jeg burde sende et nyt sæt til dem, men synes i princippet bare ikke det er mit problem når de har skrevet en fejl adresse på
Hej kan sagtens følge dig mht. principper ..... hun burde ikke have en skid når hun er så tåbelig (lugter lidt af svindel) Men du har en rigtigt dårlig sag, så var jeg dig ville jeg nok bare sende en ny vare.
At du sender varen som brev er jo ingen hindring for at få en kvitteringn for at brevet er sendt. Du kan mod betaling (mener 8 kr) få lavet en indleveringskvittering hos posten. Det er en god dokumentation af have. men ifølge loven er du ansvarlig som sælger, for at varen kommer frem til køber.
Den med at PostDanmark ikke afleverer hvis navn og gade ikke passer sammen, den tror jeg bare ikke på. Det de har fortalt er reglerne og ikke praksis. Det er en regelmæssig oplevelse her hvor jeg bor.
Når det er sagt, så er et brev et brev. Du har valgt denne forsendelsesform fordi det som regel går godt og de få gange der er bøvl er ikke nok til at ofre en mere sikker forsendelse. Korrekt opførsel fra PostDanmark er at returnere forsendelsen. Det er i al fald ikke sket. Så enten lyver kunden eller osse har PostDanmark kludret. Herved adskiller situationen sig ikke fra en forsendelse til korrekt adresse, som kunden bare hævder ikke er kommet frem.
Så fremsend du bare igen - kræv evt. een gang porto mere - det er kundens skyld at første forsendelsesforsøg gik galt. Det er ikke kundens skyld at forsendelsen er væk (medmindre kunden er bedrager, og det kan du jo ikke gøre noget ved)
Helt enig i ovenstående. Send varen igen og se det som en "lærerstreg". Du kunne evt. i fremtiden forsøge at indbygge en arbejdsrutine, der hedder at vi laver et tjek på adressen kunden har oplyst (dette kan du lave elektronisk med et enkelt klik, hvor dit shopsystem f.eks. linker dig direkte over til Krak med adressen forud fyldt i adresse søgefeltet). Så kan du jo følge op på de enkelte ordrer, hvor adresse og modtager ikke stemmer overens. Blot et tip.