Hej Aminos, Jeg har et ApS hvor jeg er den eneste ansatte. Jeg udbetaler løn til mig selv, men ikke feriepenge. Jeg bruger DanLøn. Har netop modtaget et brev fra FerieKonto, hvor de kan se at min virksomhed ikke har indbetalt feriepenge, eller registreret feriepenge. Ordlyden i dokumentet er uklar, derfor spørger jeg her? Nedenstående er indhold fra brevet. ------------------------------ Regler om indberetning af feriepenge
Ifølge ferieloven skal alle virksomheder som hovedregel anvende FerieKonto, og I skal
derfor som udgangspunkt angive FerieKontos SE-nr. 33088566 som feriepengeudbetaler
i eIndkomst.
Det er kun hvis virksomheden er overenskomstmæssigt undtaget, at I må angive jer selv
eller anden feriekortordning som feriepengeudbetaler.
Hvis virksomheden er med i ACF, skal I ikke indberette nettoferiepengene i eIndkomst,
men til ACF. ACF udveksler herefter de indberettede data med Feriepengeinfo.
Hvis virksomheden er med i HORESTA, skal I indberette og indbetale via Feriefonden,
som I plejer
------------------------------- Har i foretaget jer noget specielt? Mvh Casper Skydt |
Vent på andre - men med alt jeg ved, kan du lade det ligge bare. Hvis ud er ejer og eneste ansatte bøhøver du ikke indberette spor til feriepenge. Faktisk mener jeg tilmed ikke skat godkender du afsætter feriepenge latent som udgift - så jeg tror bare du kan ignorere- men vent lige på andre, eller hør dem selv direkte