Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat ved underskud?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Hvordan foregår skat, når man kører med underskud? Er der noget man skal være opmærksom på?

Og nu vi er igang med det med skat... er der så nogen der kan give et lyn-kursus i virksomhedsskat? Og ting man skal være opmærksom på.

Send gerne privatbesked hvis du vil vide mere om evt min virksomhed, hvis du skal bruge det i forhold til at hjælpe.

Hilsen den nyopstartede fortvivlede indenfor skat :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:20

Personlig virksomhed - du udfylder forskud og og udvidet selvangivelse med dit resultat/underskud og med mindre de har spørgsmål hos skat, så giver det fradrag i skat i anden indkomst. Læs om skat i personlig virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

Selskab f.eks. IVS - ApS - underskud angives i selskabsselvangivelse og fremskrives til modregning i fremtidige resultater - giver ikke noget skattemæssigt for året

Overvej en online bogholder - så du ikke få en eller anden dum overraskelse hvis regnskab og skat er lidt sort snak for dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Oct 16
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:30

Hej John, og tak for dit svar selvom klokken er ved at være mange. :-)

I linket står der: 'dit varelager er ikke en udgift'.
Hvordan skal man tolke det i forhold til det endelige resultat?
Hvis man nu har et varelager på lad os sige 15.000 kr. og det er det som virksomheden allermest består af, ud over omkostningerne til web - da det er en webshop.
Og man ikke har solgt noget?

Jeg håber du forstår mit spørgsmål. Jeg er lidt forvirret på dette punkt, og er glad for du vil hjælpe. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:17

n_hk:

Hej John, og tak for dit svar selvom klokken er ved at være mange. :-)

I linket står der: 'dit varelager er ikke en udgift'.
Hvordan skal man tolke det i forhold til det endelige resultat?
Hvis man nu har et varelager på lad os sige 15.000 kr. og det er det som virksomheden allermest består af, ud over omkostningerne til web - da det er en webshop.
Og man ikke har solgt noget?

Jeg håber du forstår mit spørgsmål. Jeg er lidt forvirret på dette punkt, og er glad for du vil hjælpe. :-)

så har du ikke de 15.000 kr som udgift og dine udgifter er så blot de eksterne omkostninger du har haft til net osv. Om du har penge i banken eller i varelager er helt samme værdi og varlager er IKKE en udgift før varen er solgt

Meget mere let forklaret her http://johnhannover.blogspot.dk/2016/11/varelager-er-ikke-en-udgift.html 

bogføring er vist her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/10/hvordan-bogfres-vareforbrug.html 

vh John H

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00