Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring i Dinero - Løn til medarbejdere som ikke er skattepligtige i DK

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg har nogen spørgsmål ang bogføring i Dinero.: Har jeg bogført lønninger til ikke skattepligtige i DK korrekt? Og hvis ikke, hvordan skal jeg så bogføre dem?!

Lønningerne er bogført som finansbilag i konto 3000 - AM-Indkomst og modkonto min bankkonto.

Grunden til at jeg gerne vil have hjælp er, at ham som jeg har hyret til at vejlede mig, åbenbart ikke er helt kompetent. Han frarådede mig at gøre brug af Danløn og istedet indberette lønningerne manuelt  i e-løn og Dinero. Jeg har nu modtaget 3x800 kr i afgifter, da de indberetninger han skulle lave ikke er indtastet til tiden. Så nu vil jeg prøve at lave lønningerne i Gratisal og integrere dem med Dinero. Derfor vil jeg garne vide lidt om hvordan man skal bogføre lønninger til medarbejdere, bosat i Thailand, og som ikke er skattepligtige i DK.

Håber i kan hjælpe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47169
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:44

Håber andre svarer konkret på Dinero men du skal jo være klare over, at du skal indberette det til skat - i e-indkomst - som honorar, hvor du vælger person uden CPR og så er det fødselsdato/år, navn og fuld adresse samt beløbet - selv om de ikke skal af med skat.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jun 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:47

Hej John,

Tak for svaret.

Der er indberettet til SKAT, men ikke helt som du beskriver.

Lønningerne er indberettet inkomsttype 04 Anden AM-bidragsfri personlig indkomst. Og deres person nr er tilføjet samt navn, adr og beløb.

Under type er der 2 forskellige type nr.: 14 A-indkomst - AM-bidragsfri samt beløbet på lønnen og 200 Bruttoindkomst samt beløbet på lønnen. Beløbet ud fra de 2 typer er det samme(den udbetalte løn.

Er det helt forkert og kan der blive problemer med SKAT?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47169
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56

Nok ud over min viden. Jeg ville altid have anvendt 05 honorar som bidragsfrit. Har du indtastet deres danske CPR nr eller et Indisk eller? Hvis de er danskere som bare nu er i Indien og du indberetter løn så ville jeg være nervøs for 04 - for det er jo så dig der bare afgør at det er AM bidragsfrit og så ville jeg tro der jo er skat på bruttoindkomsten som du så skal tilbageholde og indbetale

OM du bare kan mene det er AM bidragsfri indkomst i dette fald? Jeg mener det ikke hvis det er danske - hvad skulle grunden være når du lønindberetter? Jeg ville så mene det da var am-bidragsfri løn.

Hvis det er indere har du vel ikke haft mulighed for at taste et CPR og så skulle det være gr 05 og på deres fødselsdata+navn+adresse

Du må nok sikre dig via andre end mig :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)