Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab ifbm overdragelse af anparter til Holdingselskab

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har overdraget anparter fra et fælles firma til mit Holdingselskab på kr 50.000 og har indskrevet dette som aktiver MEN hvordan får jeg nu de 50.000 indskrevet i passiver således at det balancerer ?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:49

Domdal:

Jeg har overdraget anparter fra et fælles firma til mit Holdingselskab på kr 50.000 og har indskrevet dette som aktiver MEN hvordan får jeg nu de 50.000 indskrevet i passiver således at det balancerer ?

Den skal du vist lige præcisere hvordan du har gjort?

Stiftet 2 selskaber og så overdraget anparterne i det ene til det andet? Eller stiftet et holdingselskab, som så har stiftet et datterselskab?

Det er normalt det sidste man gør.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00

Eller har du købt og betalt anparter i dit holding fra det fælles firma? Så må du have ejet anparter i det fælles privat (når du skriver JEG har overdraget anparter)

Så må du inden have haft et holding, der kunne købe disse anparter af dig privat?

Hvilken part specifikt har dit holdingselskab køb de anparter for 50.000 kr fra - hvem har fået pengene?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Nov 16
Skrevet kl. 19:16

Hej John,

Jeg er indtrådt (købt mig ind) i et ApS for nogle år tilbage hvor vi var 3 partnere.

Vi er så 2 der har købt den 3. ud. Efterfølgende har vi (2 partnere) partnere oprettet et  holding selskab hvor vi overtager 50% af anparterne hver.

Jeg skriver derfor 50.000( 50% af ApS) ind i aktiver i regnskabet for Holding selskabet men hvad skal modposten så hedde i passiver ?

Har i mellemtiden ladet mig fortælle at det skal være privat indskud da det jo er indskud fra anparter i driftselskabet..

Tak Jens

Tilmeldt 11. Jan 14
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 20:04

Er der lavet en aktieombytning eller hvordan er det foregået.

Har i haft en revisor ind over? Han må i givet fald have lavet en åbningsbalance hvor selskabskapitalen er til stede og hvor overkursen er bestemt

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:21

Domdal:

Jeg er indtrådt (købt mig ind) i et ApS for nogle år tilbage hvor vi var 3 partnere.

Vi er så 2 der har købt den 3. ud. Efterfølgende har vi (2 partnere) partnere oprettet et  holding selskab hvor vi overtager 50% af anparterne hver.

Jeg skriver derfor 50.000( 50% af ApS) ind i aktiver i regnskabet for Holding selskabet men hvad skal modposten så hedde i passiver ?

Har i mellemtiden ladet mig fortælle at det skal være privat indskud da det jo er indskud fra anparter i driftselskabet..

Domdal:

Vi er så 2 der har købt den 3. ud.

I er to der har købt den anden ud - må betyde i er to personer der har købt den 3. ud - vel med jeres beskattede midler eller hvordan er det foregået?

Kan du svare på det?

Domdal:

Efterfølgende har vi (2 partnere) partnere oprettet et  holding selskab hvor vi overtager 50% af anparterne hver.

I har oprettet et holding-  Betyder det stiftet et nyt Holding?

hvordan overtager  i så  hvis I ejede anparterne i drift personligt - hvordan overtager holding så de anparter i ejer personligt rent praktisk - hvad er der gjort der?

For mig lyder det som om, I skulle have en revisor med ind over i fart inden I får lavet et eller andet der roder tingene uhensigtmæssigt sammen

vh John H

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1110
Skrevet kl. 21:59

Skal han ikke bare kreditere de 50.000 som gæld til ejer ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:03

kah:

Skal han ikke bare kreditere de 50.000 som gæld til ejer ??

hvis holding har lånt 50.000 kr beskattede penge af ejer privat - til at købe anparterne - så jo - så er det kortfristet gæld ejer  mod bank  - men det aner vi jo intet om - (tror det faktisk ikke)

I så fald skal der et lånebrev med markedsrente mellem ejer og holding og der skal beregnes og betales en markedsrente - Jeg tror bare ikke vi aner hvad der er gjort

vh John 

Tilmeldt 2. Nov 16
Skrevet kl. 10:06

Der findes ingen aktier da det er et anpartsselskab som beskrevet et par gange.. Der har været revisor/advokat inde over oprettelsen. Men ser ikke at du forholder dig ti spørgsmålet..

Tak for din tid..

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:09

Når det er et eksisterende selskab, håber jeg lidt i har lavet stiftelse af Holding ved aktieombytning.
Ellers står i med en række udfordringer som ex. Afståelsesbeskatning af anparterne privat. Er anparterne skudt ind som gave eller skal i have oprettet et gældsbrev som vederlag?

Husk goodwill betragtning ved værdiansættelse af anparterne ifht. Privat afståelse!

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)