Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster en app som snapchat at få lavet?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er ny herinde og ligger inde med et spørgsmål af ren nysgerrighed.

Hvad koster det at få lavet en app som snapchat eller tinder?

Er det en bedre idé selv at lære at kode via. xcode eller lign. Og hvis man selv skal lave sådan en app, hvor meget erfaring kræver det så, og hvor lang tid ville det tage at få denne erfaring inden for kodning af apps? :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Danielmk:
Hvad koster det at få lavet en app som snapchat eller tinder?

Et bedre spørgsmål er måske, hvad koster hosting og drift af disse apps ;)

Selve app'en er en lille del af sådan en løsning. Tænk på backend'en hvor alle dine billeder, brugerprofiler, relationer etc. skal serveres fra. 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Oct 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :)

Tilmeldt 20. Oct 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender slet ikke noget til dette emne, så jeg er ikke helt med. Hosting? Og hvorfor skulle den koste noget i drift? 

Tilmeldt 29. Mar 15
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Hvis du søger hjælp til at få udviklet en app, så vil jeg meget gerne hjælpe dig. Jeg har lavet apps siden 2009, og du kan kigge på mit portfolio her: moonsted.com

Glæder mig til at høre fra dig!

//Mathias

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Marhias så kan du jo svare på hvorfor der skal bruges hosting til en app som Tinder :) Andre kan jo også bruge et svar på det.

Tilmeldt 20. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel i princippet ligesom en hjemmeside, som også bliver hosted på en server. Al informationen om brugerne i appen skal jo lagres et sted, for at man kan "finde det frem" i appen. Ligesom en hjemmeside ligger på en server :)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Danielmk:
Kender slet ikke noget til dette emne, så jeg er ikke helt med. Hosting? Og hvorfor skulle den koste noget i drift? 

Du skal tænke på en app som en web browser. Der er nogle funktioner, som at bladre i billeder, se tekst osv. men alle data er ikke lagret i selve app'en, men på en server - præcis som alle indlægAmino ikke ligger på din computer eller mobil, du bruger bare dine devices til at se disse indlæg.

Lad os sige at du har en dating app, og som bruger søger du efter andre brugere, som opfylder nogle kriterier. Du søger måske kun kvinder i alderen 20-30 år. Det kriterie sendes til serveren, og serveren sorterer derefter alle de profiler der er oprettet, og sender måske de første 10 ud til din app. Du klikker på en af dem, app'en sender så besked tilbage til serveren om at du vil se profiltekst og billeder, så serveren returnerer nu profiltekst og billeder på den bruger du klikkede på.

Lad os sige at du har 100.000 brugere på dating app'en, og de har hver 10 billeder. Lad os sige at hvert billede fylder 2MB, så fylder alle billeder p.t. 2TB (2 tera byte, 2.000 GB). Så meget data kan du jo ikke have liggende på din mobil, og du kan jo heller ikke opdatere din app hver gang en bruger bliver oprettet, eller retter i sin profil. Derfor ligger det centralt på serveren.

Lad os nu sige at halvdelen af de oprettede brugere sidder en fredag aften og søger på app'en, er det pludselig en del forespørgsler der ryger frem og tilbage mellem apps og server. Og det er også mange billeder der hele tiden skal sendes ud til apps. Det kan give et vist pres på serveren, og det skal den selvfølgelig kunne håndtere. Det stiller nogle krav til hardware'en, men i virkeligheden endnu større krav til softwaren på serveren. I realiteten er det ofte flere servere der deler arbejdsbyrden. 

Hele dette setup koster noget at hoste og drive. Hosting er billig, men trafik kan koste. Jeg bruger selv Amazon Web Services og Google Cloud Platform til mine projekter, og det betyder at jeg ikke har nogen upfront omkostning til at drive servere, jeg betaler for det som en service, og kan skalere (næsten) uendeligt. 

Det her er en meget overordnet og forsimplet beskrivelse af hvordan en app fungerer. Men den giver dig nok lidt forståelse for hvad man skal med hosting/server ifm. en app. Der findes jo også apps som stort set ikke har behov for en server/backend, men den type du nævner har.

Tilmeldt 20. Oct 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay det hjalp en del :) det vil jeg lige se nærmere på. Men tak for svaret ;)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)