Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fælles udvikling af investeringsprogram til private

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg mener ikke, at der på det danske marked eksisterer et godt investeringsprogram til private.

Med investeringsprogram mener jeg et stykke software, der dels let kan håndtere alle resultater af aktie, værdipapir og andre typer investering, således at brugeren hele tiden kender sin status og performance. Derudover skal den også kunne regne ud og præsentere fordeling af aktiver, sektorer osv. osv. Endelig skal den indeholde en afdeling, hvor beholdning/potentielle investeringer kan analyseres efter nogle tekniske og fundamentale principper og give købs/salgs-signaler efter brugerens overordnede input. I USA findes der en række af den type programmer.

Er der nogen der 1) har kendskab til aktiemarkedet, investeringer og teknisk analyse og 2) kunne tænke sig at drøfte, om der ligger en forretningsmulighed i det.

Anden form for respons er selvfølgelig velkommen også.

Mvh/Peter

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 23:46

Hej Peter!

Jeg tror markedet er "mættet" af de mange software programmer der allerede er i forvejen , med mindre dette er et program der er meget anerledes.

Selv benytter jeg wintrade (Nordnet) og Saxotrader (Saxobank) og vældig tilfreds med den sidste der både kan lave avanceret tekniskanalyse men også viser et godt konto overblik/regnskab(gratis ved oprettelse af konto). Dansk aktionær forening har også en henvisning til et skatte beregnings program m.m.

Der er også mange der vælger at købe "Viking", der er et program der findes i forskellige udgaver både til de private (langsigtede) men også til de aktive daytradere.

Med Venlig hilsen

Munch

Tilmeldt 28. Aug 07
Skrevet kl. 09:46

Hej Munch

Tak for indlægget. Nordnet's Wintrade og lignende programmer er udmærkede til mange ting, men har langt fra den fleksibilitet som ville være rar at have hvis man skal skridtet videre med sin investeringsforretning (money management / position sizing, "R" risikostyring mmm.), så det er mere den slags jeg tænker på, men også ting som omkostningsstyring/analyse, valutarisiko, håndtering af futures, håndtering af aktier hos andre banker depoter mv., og hjælp til selvstændig programmering og backtesting af ens systemer. Den slags programmer har jeg ikke set i DK. Det er et par år siden jeg brugte Vikingen som kan være godt til mange ting, men ikke dækker alt det, som jeg efterlyser...

Mvh/Peter

Tilmeldt 26. Feb 08
Skrevet kl. 16:30

Hej Peter

Jeg havde ikke set dit indlæg før jeg selv 'fødte' en ide der minder om din her på Amino.

Jeg er blevet gjort opmærksom på dit indlæg af 'Munch', og nu vil jeg høre om du er kommet videre, ellers kan vi måske indgå et samarbejde ?

mvh Jens

Tilmeldt 28. Aug 07
Skrevet kl. 21:08

Hej Jens

Nej, jeg fik ikke yderligere respons og kom ikke så meget videre. Der var en der svarede med det samme, men han forstod ikke helt var det var jeg sigtede til, måske fordi jeg ikke fik forklaret det godt nok.

Jeg er stadig interesseret, men den jeg leder skulle helst have noget erfaring med aktiehandel og være interesseret i systemudvikling og helst også være nogenlunde velorienteret i litteraturen. Jeg kan ikke selv programmere osv., men har en ret klar fornemmelse for, hvad et program skal kunne, og anvender selv nogle excel-baserede systemer, som er OK, men som kan udvikles langt mere.

Vi kan eventuelt fortsætte diskussionen pr. mail - jeg kan kontaktes på ptholm@gmail.com.

Mvh/Peter 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)