Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift af udbyder: Skal jeg afinstallere/installere Office 365

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Signalinden:

Det produkt er beregnet til home-bruger - som Microsoft skriver i deres prodjuktbeskrivelse 

"Del dine abonnementsfordele, såsom nem installation på husstandens enheder, ekstra onlinelagerplads og månedlig Skype-taletid, med op til 4 medlemmer af din husstand."

Så det er ikke et produkt du kan/skal vælge til erhvervsløsninger.

Derudover så skal du tale med wupti om hvordan du skal gøre, hvis du vælger at købe gennem dem, så har I jo ikke overtaget det selv men har valg dem som partner - så ved de helt sikkert hvordan I får overført jeres tenant til dem.

Held og lykke med pojektet
/Brian

Tilmeldt 10. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 10. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha!

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu ved jeg ikke hvor meget overpris de tager for pakken, men jeg må indrømme at det virker ikke til at du har kompetencen til at lave skiftet for dem.

Hvis du ikke har erfaring med at sætte Office 365 op, ændre i DNS elller bare generelt ved hvordan det (Og deres setup!) fungerer, så vil jeg ikke anbefale at du kaster dig ud i at flytte en eksisterende løsning - Det kan nemt komme til at koste dem nogen dage uden mail og penge i genoprettelse af opsætning.

Du nævner ikke specifikt om du ved om deres mail kører over Office 365, men det skulle være sært hvis den ikke gjorde.

Jeg vil ikke anbefale dig at købe en privat løsning til dem, hvis de er erhverv.

Hvis det er sat korrekt op burde du reelt kunne overtage den eksisterende løsning ved at blive Office 365 partner og sætte dig ind som deres partner i stedet, købe en anden pakke hvis de ikke har brug for den de har kørende (Eksempelvis at de kun har deres officelicens via pakken) og så holde alt kørende som det er.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Signalinden:
tænker, at det andet skal opsiges/udløbe og så køber vi selv adgang til et nyt

Det korte svar er nej - det lange gav jeg i det forrige indlæg.

I skal indsætte jer selv som partner (eller i dette tilfælde Wupti) og så skal partneren (jer eller Wupti) lave skiftet derinde, incl. skift af produkt - ellers beder I om problemer ved at få samme maildomæne til at løbe ud og så oprette det hos Microsoft igen - beklager, men jeg kan ikke forklare det tydeligere end det.

Signalinden:
Nu vi er ved det - kan vi bruge denne "Home" version i en virksomhed?

Nej, men det ved jeres partner (Wupti) helt sikkert hvis I rejser problemet med dem ;)

Held og lykke med opgaven
/Brian

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej, du må IKKE bruge en home version til firmabrug!
Det tillader licensen ikke, så hvis Microsoft får færten af at det bliver brugt af et firma lukker de det ned.
I tilfælde af at det opdages, bliver det betragtet som piratkopiering.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilken version I har nu, for der findes ikke en "Business Premium Plus", der findes en Business Premium, som også inkl. online exchange(Mailserver) eller en Pro plus, som er en office licens.

Hvis det kun er Office(Altså uden mail) i skal bruge er det en Office 365 Business i skal bruge, 1 licens pr. bruger.
Hvis det er office inkl. mail er det Business Premium i skal bruge i stedet.

Hvis kunden bruger mail/exchange via 365, er det vigtigt at du alliere dig med nogen som har forstand på det, det kan meget hurtigt blive grimt/gå galt når man ikke arbejder med det til dagligt.

Der er stor forskel på at side og nørkle med noget til en selv og så står for en kundes ting.

Du må gerne ringe, og så skal jeg hjælpe dig på vej.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Super godt svar Nicolay
Mangler bare lige at tilføje at der ikke er nogen idé i at købe det gennem et sted som Wupti.
Køb/bestil det direkte hos microsoft, eller evt. igennem en dataforhandler som ikke har sit primære kundesegment hos private

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Tilmeldt 10. Oct 16
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for hjælpen allesammen! Jeg er blevet meget klogere - og kan derfor godt se, at det er en opgave, der kræver lidt flere kompetencer. Det var nu også planen, at jeg skulle have en IT kyndig samarbejdspartner med ind over, men som projektleder havde jeg lige brug for noget info. Så igen TAK!

/Lisa

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)