Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af apportindskud?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjae:

Med risiko for at være en ordkløver, så er det ikke alle aktiver, der nødvendigvis afskrives på. Bare så du ikke forvirrer spørger yderligere.

helt ok - mere for at pege på hvor aktiver debet det skulle bogføres (mener stadigt den revisor der var med burde ha givet svaret på om aktiver der afskrives eller på andet vis - kan jo i en del programmer have betydning for konteringen) men ja der kan jo være tale om bygninger osv - men mon ikke det er på den konto hvor aktiver i øvrigt afskrives på - 
Ellers kan man jo sige, at trådstarter stadigt nok ikke ved hvor han skal bogføre præcist :)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:50

Daniel.... Et apportindskud udmærker sig sædvanligvis ved netop ikke være en indbetaling. Læs lidt videre i selskabsloven og få pgf. 36 med.

Tilmeldt 30. Jul 16
Skrevet kl. 13:54

Bygninger skal der sædvanligvis også afskrives på regnskabsmæssigt ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:01

Tjae:

Bygninger skal der sædvanligvis også afskrives på regnskabsmæssigt ;-)

typeafhængigt men du ordkløver jo faktisk - Kan du sige præcis hvilken konto trådstarter skal bruge som modposts til de to poster under egenkapitalen ud fra det du ved-  eller skal trådstarter, som du jo er så meget imod, lige høre den revisor der har bekræftet apportindskuddet til overkurs fortælle hvilke konti i det konkrete regnskabsprogram der skal benyttes

vh John H

Tilmeldt 30. Jul 16
Skrevet kl. 14:07

Trådstarter skal oplyse, hvilke(t) aktiv(er) der er tale om eller rådføre sig med en regnskabskyndig - revisor eller ej.

John... Det er intet personligt. Jeg opfatter dig som en, der gerne selv korrekser andre indlæg, der er svagt eller forkert formuleret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:12

Tjae:

Trådstarter skal oplyse, hvilke(t) aktiv(er) der er tale om eller rådføre sig med en regnskabskyndig - revisor eller ej.

John... Det er intet personligt. Jeg opfatter dig som en, der gerne selv korrekser andre indlæg, der er svagt eller forkert formuleret.

OK - det er nu ikke min hensigt- men så er vi jo faktisk lidt enige om, at trådstarter da lige skal få det svar fra den revisor der jo garantet stod for apportindskuds erklæringen - for vi kan ikke rigtigt sige hvad modpost til egenkapitalen er  - Det svar bør ikke koste en rød øreStick out tongue Nå bare trådstarter selv ved det ud fra dette er det jo også fint

vh John H

Tilmeldt 30. Jul 16
Skrevet kl. 14:15

Enig !

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 23:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Revisor skulle gerne have lavet en vurderingsberetning og åbningsbalance, så der ville det hele været givet...

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:04

Cef, åbningsbalance er vel kun pligtigt ved overtagelse af bestående virksomhed ....

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 10:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Whiskey:

Cef, åbningsbalance er vel kun pligtigt ved overtagelse af bestående virksomhed ....

Enig - men mon ikke de fleste laver den alligevel (for at undgå dumme situation som denne og have sikkerhed for primo grundlaget med det samme) ?

Statsautoriseret revisor - København

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)