Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Følger CVR nummer ved et ejerskifte på et ApS?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg har et ApS selskab som ejer en grillbar og denne skal sælges til ny ejer?... følger selskabets CVR nummer med i salget eller skal den nye ejer have et nyt CVR nummer?

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer helt an på hvordan I handler. Hvis I handler aktiverne ud af ApS'et, så skal vedkommende have nyt CVR-nummer. Hvis du sælger ham alle anparterne i ApS'et, så beholder han samme CVR-nummer.

Søg evt. efter "overdragelse af anparter". Selv ville jeg ikke lave sådan en manøvre uden at have en advokat med inde over.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 7. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

I bør overveje proff hjælp i handlen så der ikke siden bliver diskussion om ting køber eller sælger ikke lige vidste - såkaldte skeletter i skabet

Nå i alle fald, ja CVR følger med hvis anparterne sælges - Hvis kun aktiver sælges følger det ikke med, men sælges så til en ny CPR eller CVR - med moms hvis det er aktiver uden aktiviteten og uden moms hvis det er alle aktiver inkl aktiviteten. Det sidstnævnte kan give flere skatte spørgsmål + alle aftaler skal laves om til nye ejer -  end hvis blot anparterne sælges og CVR og alle aftaler følger med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)