Hej Matt-Mari Univers
Jeg har kigget lidt på jeres Facebook side?
Hvis i vil Facebook så bliver i nød til at gribe det mere seriøst an og have en plan og ide med hvad i vil?
Annoncerer i og hvordan annoncerer i? Buster i opslag eller har sat jeres annoncer op med en målgruppe fx baseret på en persona analyse?
- Det fungerer ikke helt sådan her "Vi vil have en masse likes og de virtuelle likes skal så købe noget i vores butik ude i City 2"??
I kan bruge jeres Facebook side til at opbygge relationer til jeres potentielle kunder. I opbygger en relation ved at tale om det "Jeres Ideel kunde" baseret på jeres persona analyse, synes er fedt eller udfordret af.
Lad os sige du sælger køkkenudstyr i kokke kvalitet.
Så ville det give mening for dig at tale om fx. masterchef, bagedysten, storbyferie og restaurant besøg, Michelin restauranter, lækre steder i københavn hvor du kan få god fransk mad. Dvs. Emner som dine kunder synes er interessante.
Lad os sige at hver tiende opslag i laver er et salgopslag og resten er gode artikler om indretning,hvordan du restaurer et spejl, eller hvad der nu kunne være interessant for jeres kunder??
Der er ikke nogen som udgangpunkt sidder klistret til skærmen for at kigge på jeres Facebook side som næsten kun siger KØB KØB KØB!!!
Hvornår må vi sælge??
Når i har optjent en god karma på Facebook, kan i begynde at fortælle om jeres pop butik ude i City2!!
Som udgangpunkt er folk ikke på facebook for at købe noget!!
I kan godt nu gå i gang med at annoncere, men i skal have styr på jeres målgruppe, så pengene ikke flyver ude af jeres lommer..
Skriv endelig hvis i har et spørgsmål!!
God arbejdslyst!!
René