Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter blog! vil du læse mit første indlæg?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Randers C
Tilmeldt 22. Jan 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude! 

Jeg vil starte en iværksætter blog hvor jeg fortæller om min rejse mod målet! det specielle ved min blog er at min forretning ikke er startet endnu, jeg har de berømte opstarts problemer op over ørene og det er det jeg vil fortælle til folk! Jeg vil tage jer med fra første møde til den (fobhånrentlige) første million ;-)

Men er jeg værd at høre på? det lader jeg dig bedømme! 

OBS - har ikke rettet tegnsætning og lign. 

På forhånd tak!! 

                                                                          Jeg er fattig på alt andet end energi!

Hej omverden!

Mit navn er Kristoffer og som overskriften siger så er jeg fattig! Jeg er sølle 19 år gammel men i modsætning til mine jævnaldrende så bor jeg ikke hos mor og far, jeg har ikke et kørekort, jeg arbejder ikke i netto og jeg får ikke SU. Nej, jeg står med to partnere, et tomt lokale og en hel boligblok der gør det umulig for os at åbne vores butik. Lad os spole tiden cirka 2 måneder tilbage så alle kan være med.

Jeg er netop startet på en fed uddannelse som pædagogisk assistent i Randers, jeg får god løn (i hvert fald i forhold til SU), karakterbladet viser ene af 12-taller og elevpladsen er da også i hus. Mit liv kører på skinner ville folk nok mene, og ja jeg manglede da bestemt ikke noget, eller gjorde jeg? Jeg manglede at udleve min aller største drøm! Den drøm der hjemsøger mig om natten, den drøm der hele tiden er i mit hoved, ja den drøm der gør at jeg ikke kan snakke om andet. Min vision var klar, jeg skulle åbne mit eget madsted og det skulle satme ikke vente!

Fredagsbajeren ændrede alt!

Målet var sat, jeg skulle være virksomhedsejer og det kunne ikke gå for langsomt. Meeeen hvordan er det nu lige man får et lokale, et CVR nummer, hvor får jeg penge fra? Spørgsmålene var mange og jeg var fattig på svar, men topmotiveret som jeg jo var, gik jeg Randers tynd for at finde et lokale jeg kunne åbne op i som det første. Jeg fandt hurtigt et lokale som var perfekt i størrelse og super fin beliggenhed. Jeg gik hjem og googlede og googlede og jeg brugte faktisk hele natten på at google bare for at finde ud af hvem jeg skal kontakte for at det lokale bliver mit, desværre opgav jeg og jeg måtte søge til andre metoder.

Dagen efter var det fredag og i traditionens tro skulle der selvfølgelig nogen bajere indenbords, så da jeg havde fået et par stykker og brostenene begyndte at vippe, besluttede jeg mig for at gå hen til lokalet for at se om jeg kunne finde ud af hvem der ejede det. Jeg kunne ikke se noget så jeg gik ind i nærmeste butik som var SushiSushi som er byens fineste og bedste sushi sted, jeg spurgte ekspedienten om hun vidste hvem der ejede lokalet, og det gjorde hun overraskende nok, for det var nemlig dem der havde købt det. Jeg fik så nummeret til hendes chef og efter at have skrevet en længere besked til den ukendte chef om at jeg gerne ville leje hans lokale så skriver han overraskende nok tilbage at han gerne vil have et møde med mig dagen efter.
Så jeg sidder der alene i min sofa og er lige ved at skide i bukserne af skræk! Jeg havde overhovedet ikke tænkt det her igennem, jeg havde ingen penge, ingen planer jeg havde ingenting og jeg kunne ingenting, men jeg tog mig selv i nakken og tog til mødet, det viste sig så at han slet ikke var så farlig som jeg havde gjort om til i mit hoved.
Da jeg fortæller om mine planer med lokalet viser det sig at det er samme plan som han havde haft, og mødet ender med at tage næsten 3 timer hvor vi snakker frem og tilbage omkring idéer, erfaringer, budgetter osv. Altså ting jeg ikke anede noget om da det hele skete så spontant! Inden mødet ender giver han mig muligheden for at blive hans partner og vi åbner forretningen sammen!

2 måneder senere

Nu er der gået 2 måneder siden første møde, alle budgetter er lavet, finansieringen er der styr på, alle aftaler er lavet, men hvorfor kommer vi så ikke i gang? Tja vi troede det ville køre problemfrit og det gjorde det som sådan også indtil hele boligblokken oven på butikken begyndte at klage over madlugten fra de andre madsteder i blokken, og udlejeren lukkede hele projektet ned. Nu kæmper vi mod udlejeren om at få lov til at åbne madstedet trods de mange klager, alt dette sker i mens et stigende pres kommer fra venner og familie der mener at steder burde være åbnet for én måned siden.

Energien er stadig lige så høj som for 2 måneder siden og denne her kamp skal vi nok vinde! Følg med for at finde ud af hvad der sker med projektet!

”Skyd mod månen, for selvom du misser vil du lande et sted mellem stjernenerne” – Eller være forgældet og ærgerlig ;-) held og lykke med jeres projekter! 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)