Er der en flink person som vil rådgive mig . Min kæreste ejer lige nu en enkeltmandsvirksomhed og har en webshop. Jeg skal nu overtage firmaet og webshoppen . Skal derfor lukke det nuværende firma . Hvordan overdrager vi varelageret . Hvordan med skat . Moms og kørselsfradrag |
din kæreste skal sælge alt til dig først. Alt er ALT også ting der måtte være straksafskrivet som telefon og computer. Den type ting skal sælges til dig til markedspris - og fuld moms år 1 og så - 20% moms per år til den efter 6 år er 0
Varelager skal sælges til dig til den oprindelige indkøbspris, og da du jo forsætter hele driften, så skal det sælges uden moms - så hun ikke har plus moms og du ikke har momsfradrag
Din kæreste skal bruge disse tal til den selvangivelse der følger lukningen og får jo når disse ting er solgt, resultat til skat og moms http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html
Alle aftaler med leverandører, betalingsordning, bank osv skal lægges over i dit nye CVR i ny aftale
Generelt om personlig virksomhed, enkeltmands skat moms stifte lukke og meget mere kan du finde i min E-bog eller paperback Personlig virksomhed som link
God vind med det