Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Etableringskonto - fradrag. Muligheder for at låne sit ApS pengene i stedet.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Nordica Ejendomme Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal købe et par udlejningsejendomme. i den forbindelse har jeg tænkt over hvordan jeg mest optimalt og klogest får det gjort således der ikke tabes penge på vejen unødvendigt.

Jeg har et kontant beløb jeg ønsker at smide i den nye virksomhed men jeg skal selvfølgelig have gjort det mest optimalt.

Jeg har set de såkaldte Etableringskonti hvor der opnås fradragsret op til 260.000 hvilket stemmer fint med mit kontante indskud. Men kan jeg idag smide 260.000 ind på en etableringskonto idag og realissere etableringskontoen i virksomheden indenfor meget kort tid og stadigt få den her fradragsret?  
Det kommer til at stemme med de krav der er om 12timer i ugens arbejde - dog ønsker jeg det bliver ulønnet de første år - er det en udfordring iforhold til bestemmelserne?

Alternativt overvejede jeg at "låne" virksomheden pengene således de på sigt kan komme over i privat regi igen når likviditeten og overskudet gennem udlejningen er til det. kan det lade sig gøre på en finurlig måde? 

Lige en ting yderligere: Er det korrekt forstået at jeg såfremt jeg ikke udbetaler løn nu skal selskabsbeskatte overskudet med 22%, så når jeg ønsker at udbetale løn eller udbytte kommer beskatningen fra 22% op til personbeskatningen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:04

etableringskonto burde jeg nok hoppe over - gør bare opmærksom på at de jo kommer til skat igen når de anvendes

ja du kan låne et selskab penge - mod markedsrente fra selskabet til dig - udgift med fradrag for selskabet - skat af rente for dig - det kan også fra start indbygges som konvertibelt så tab evt kan fradrages - Driver du det i personlig form giver det ikke mening at tale om lån, så er pengene dine anyway men du kan altid skyde penge ind i mellemregning og få dem ud igen - tal med advokat/revisor

den med 22% - hvis det er personlig virksomhed du vil starte - og bruge VSO/kapitalskat ordning så modregnes de 22% acontoskat i senere personlig hævning - er det i selskab modregnes de ikke men du kan tage udbytte til 27/42%

Selve investeringen giver ikke fradrag - renterne gør

Køb af ejendom i selskabsform vil ofte være vanskelig at finansiere uden personlig sikkerhed der batter - i virksomhedsform giver det sig selv at det er personlig hæftelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Nordica Ejendomme Skrevet kl. 11:26

Okay så er etableringskonto ikke aktuelt alligevel kan jeg høre.

Nu har jeg et fuldtidsarbejde ved siden af og skulle jeg 7-9-13 af en eller anden årsag miste det ønsker jeg ikke at have et personligt ejet virksomhed som kommer til at bøvle med evt dagpenge etc.  Derfor påtænker jeg det skal være et ApS/ IVS. Som du siger er selskabsformen ligegyldigt da finansieringsudbyder vil kræve personlig hæftelse ved optagelsen af lån.     Jeg havde tænkt at smide 50.000 i et ApS eller 1kr i et IvS og så låne virksomheden 200.000  (IVS 250.000) til at dække 30% af købet. Jeg har modtaget godkendelse til optagelse af lån af resten af finansieringen.  

Er det ikke bedre at låne dem til virksomheden da jeg så kan få dem ud igen uden at de beskattes ud over forrentningen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:43

du kan heller ikke eje et selskab og få dagpenge ud fra arbejdsløshed i jobbet i sig selv- og lukning tager evigheder (kan dog give dagpenge ret når begæring om lukning er indledt ofte)

jo lån kan du få ud igen - men skal være indbygget fra start som konvertibelt for ikke at være tabt ved lukning. Ved indbetalt kapital er der automatisk fradrag som tab på aktieindkomst (i anden indkomst) - og ved lukning er den kapital fri for skat

Tal med finansieringsudbyderen. Selvom der kræves personlig hæftelse er det ikke sikkert denne er ligeglad med om det er personlig virksomhed, IVS med 1 kr eller ApS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)