Hej alle sidder og søger rundt i en masse gamle indlæg, men har ramt en her, som jeg ikke lige syntes jeg kan finde svar på i gamle tråde. Jeg har et enkeltmands firma, der sælger diverse varer indenfor blomsterfaget. Jeg har i den forbindelse brug for at få lavet nogle forskellige kreative stemningsbilleder hvor mine produkter er brugt i dekorationer osv. Jeg kender en del blomster binder, og nogle af dem har tilbudt at lave disse dekorationer (selve billederne tager jeg selv) imod, at de må beholde varerne efter mine billeder er taget. Altså i stedet for løn udbetalt i danske kroner Må man det? og kan jeg notere disse ting som demovare, og hvordan bogfører jeg dem korrekt? Samtidig ønsker jeg heller ikke at mine "hjælpere" kan komme i klemme hos skat. Så hvordan skal de oplyse den "løn" de har modtaget i form af varer. er det varens egentlige kostpris indberettet som b-skat, eller noget helt andet? og har jeg i den forbindelse pligt om at melde det ind eller andet andet sted? Håber nogle kan svare på "alle" mine spørgsmål. PÅ forhånd tak. Mvh Pold |
Går ud fra blomsterbinderne levere blomster du levere ting.
Blomsterbindere trækker blomster fra i sit regnskab du trækker ting fra i dit regnskab.
Blomsterbindere sælger det hele samlet med salgsmoms ( ingen snyder)
Så det er ok, som du gør