Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

demovarer, bogføring og beskatning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Feb 16
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

sidder og søger rundt i en masse gamle indlæg, men har ramt en her, som jeg ikke lige syntes jeg kan finde svar på i gamle tråde.

Jeg har et enkeltmands firma, der sælger diverse varer indenfor blomsterfaget.  Jeg har i den forbindelse brug for at få lavet nogle forskellige kreative stemningsbilleder hvor mine produkter er brugt i dekorationer osv.

Jeg kender en del blomster binder, og nogle af dem har tilbudt at lave disse dekorationer (selve billederne tager jeg selv) imod, at de må beholde varerne efter mine billeder er taget. Altså i stedet for løn udbetalt i danske kroner

Må man det? og kan jeg notere disse ting som demovare, og hvordan bogfører jeg dem korrekt?

Samtidig ønsker jeg heller ikke at mine "hjælpere" kan komme i klemme hos skat. Så hvordan skal de oplyse den "løn" de har modtaget i form af varer. er det varens egentlige kostpris indberettet som b-skat, eller noget helt andet?   og har jeg i den forbindelse pligt om at melde det ind eller andet andet sted?

Håber nogle kan svare på "alle" mine spørgsmål.

PÅ forhånd tak.

Mvh Pold

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 13:29

Går ud fra blomsterbinderne levere blomster du levere ting.

Blomsterbindere trækker blomster fra i sit regnskab du trækker ting fra i dit regnskab.

Blomsterbindere sælger det hele samlet med salgsmoms ( ingen snyder)

Så det er ok, som du gør

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:38

pold:

Jeg har i den forbindelse brug for at få lavet nogle forskellige kreative stemningsbilleder hvor mine produkter er brugt i dekorationer osv.

Jeg kender en del blomster binder, og nogle af dem har tilbudt at lave disse dekorationer (selve billederne tager jeg selv) imod, at de må beholde varerne efter mine billeder er taget. Altså i stedet for løn udbetalt i danske kroner

Må man det? og kan jeg notere disse ting som demovare, og hvordan bogfører jeg dem korrekt?

Samtidig ønsker jeg heller ikke at mine "hjælpere" kan komme i klemme hos skat

hvis det er CVR blomsterbindere - så vil jeg mene de bare selv må rode med sagerne = de bruger deres egne materialer  - eller materialer de får fra dig og producerer noget som de beholder selv, skal de sælge den til sig selv til indkøbspris, men det er deres sag-

Sælger de dekorationerne i butikken får de jo et helt normalt varesalg med moms og enten forbrug af egne blomster eller - ikke en udgift til blomster at fratrække

Lidt anderledes med private. Hvis de laver dem af blomster du forærer dem, så skal du indberette værdien som bidragsoligtig B honorar rent faktisk

Personligt tror jeg nok mange bare ville købe blomsterne og ikke gå op i andet end, at det var et forbrug - blomster lever jo ikke evigt - og der står jo ikke i officielle papirer, at du ikke selv har brugt dem direkte til fotos - men strengt taget skal værdien indberettes til skat hvis det er private der får dem foræret i stedet for løn som du beskriver det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)