Hej Alle. Er ved at oprette mit eget firma, og for at få det hele på plads, er jeg ved at lave nogle dokumenter til banken. Er der en venlig sjæl der vil svare på nedestående for mig :) Jeg sælger mig selv i timepris for 40.000 + moms pr. måned Jeg sælger materialer for 20.000 + moms pr. måned Jeg har materiale udgifter for 10.000 + moms pr. måned Jeg har faste omkostninger (bil,værktøj, benzin mm) for 5.000 + moms pr. måned. Det vil sige en indtægt på 60.000 og en udgift på 15.000 pr. måned + moms. Så vil jeg som enkeltmandsvirksomhed blive beskattet af overskuddet på 55.000,- pr. måned som indberettes som personlig indkomst når årsregnskabet skal gøres op? |
Hej.
Hvis det er et emv, som er momsregistreret, skal du beregne det hele ex. moms, som du da også gør. Dine faste omkostninger er således 5.000 plus eventuel moms. Alt ialt har du så, som du skriver, indtægter for 60.000 og udgifter for 15.000. Disse tal skal så også trækkes fra hinanden hvilket gav 45.000, da jeg gik i skole :-) Det er så det overskud, du bliver beskattet af. Husk evt. årlige omkostninger som f.eks. bogholder/revisor, men det var så ikke det, du spurgte om.