Kære Fru Hartmann, Tak for dit indlæg. Overskriften var valgt for at fange interessen hos iværksættere, der ikke nødvendigvis ville syntes at snerydning/vejr/data ville være spændende. Disruption er vel kort fortalt, når nye services, innovation eller netværk tager over (hermed menes; tager markedsandele eller ændrer måder at udføre forretningsgange på) Som her for snerydning i storbyerne. Vi har med en lille ualmindeligt køretøj som en Smart, gjort det muligt at konkurrere med store aktører og deres kostbare udstyr. Samtidig har vi udviklet en app, som giver os nogle helt unikke fordele. Winterservice... Jeg syntes det lugter af penge!! Du er velkommen til at komme med et forslag til et bedre navn.. 200 kr. i abonnement (oktober - april) Altså kun i vintersæsonen. Fru Hartmann... Havde jeg nu været i dine sko, så havde jeg inviteret på en kop kaffe i Roskilde (eller omegn), hvor jeg måske ville have fortalt om jeres "WeatherLog V2 vejrstation med ftp server og kamera"Forestil dig at vi tidligere har købt massive mængder vejrdata fra DMI, men nu gerne ville opsætte egne vejrmålestationer... Det er det fede ved disruption - Nye unge kræfter bliver pludselig de bærende. God vind! Mvh Niels |
Niels E. Bidstrup:Der er vel kun to scenarier, uanset om det er klippekort til kaffe, frisører eller snerydning. Du kan enten købe for meget eller for lidt. Er man rigtig heldig, så går det lige op ift. vejret, men det kan vi ikke vide, vel? Du går jo heller ikke ned i 7-Eleven eller Joe&Juice med et halvt klippekort og kræver pengene tilbage.
Hos os gælder sæsonkortene for 1 sæson ad gangen
Okay, det er selvfølgelig helt op til dig selv. Men jeg synes ikke det giver mening at sammenligne f.eks. en kaffekort til 250 kr. med sneservice til 12.500 kr. Jeg kender ikke Joe & Juice, men tror ikke der klippekort kun virker i 6 måneder.
Jeg kan ej heller ikke se hvordan I skal få solgt jeres dyre løsning, fordi folk kan bare "opkøbe" hvis de vælger den billige løsning, og det kan man ikke omvendt. Og samtidig får jo I nok også kun solgt 10 stk. eftersom det kun gælder en sæson - så kan det det jo ikke betale sig at købe 30 fordi risikoen for at man ikke får det brugt og dermed er pengene spildt.
Jeg forstod ikke at månedsabb var et must, igen i min verden giver det ikke mening at man skal afkrydse noget som er et must. Hvorfor så ikke allerede ha' lavet kryds for kunden på forhånd. Og igen, jeg behøver ikke at udregne timelønnen for en måned, fordi jeg giver blot forbedringer til hvad folk kan være i tvivl om. Om det så kostede 10 kr. så er det ikke det jeg har fokus på - det er service, brugerdelen jeg kiggede på. Jeg har heller ikke taget stilling til om prisen på 10 klip er for dyr, fordi jeg formoder at det har I helt styr på.
Jeg kommer bare med mine indspark til hvad der skal være et "problem" for jeres kommende kunder