Jeg har åbenbart været den største klovn NOGENSINDE! Mit holdingselskab skal naturligvis indgive et regnskab, men det har jeg i travlheden i år glemt alt om! Har d.d. talt med ERST og har deadline til kl 23:59 vha. virk.dk at indberette det - ellers opløses mit holding (ikke ideelt!).
Jeg har derfor lidt press, og er ikke helt 100% skarp ift. angivelse af balance/resultat osv. i Regnskab 2.0 - Basis. Mit holding selskab har haft 2 posteringer kun i '15:
1) Selskabet stiftes med 4.000kr. som bruges på at skyde ind i driftselskab A.
2) Selskabet sælger anparter i driftselskab for 1kr.
Det giver mig egentligt et resultat på -3.999. Men Hvordan skal dette bogføres korrekt jf. årsregnskab hos VIRK?
Du kan i hvert fald ikke bogføre i Regnskab 2.0, det er kun til opstilling af regnskabet. Bogføringen må du klare i Economics, Dinero eller andet program. :)
jeg ville fange en revisor da der jo formentlig er sambeskatning og jeg er ikke med på på hvorfor salg af anparter skulle påvirke resultat - det er vel bare bytte af anparter mod penge og hvor dit underskud -3999 så kommer fra er bestemt heller ikke klart. Tvangsopløsning vil du så have 3 mdr til at få det ud af men koster revisor
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det ikke er bare sådan lige at opstille et regnskab i Regnskab 2.0 - Basis, jeg antager at du nok også har glemt at indberette selvangivelse, som skal være inde senest 1/9. Så få noget hjælp til det, ellers risikere du at få flere problemer.
Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.