Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AKUT: ÅRSREGNSKAB HOLDING 2 POSTERINGER

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Mar 11
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har åbenbart været den største klovn NOGENSINDE! Mit holdingselskab skal naturligvis indgive et regnskab, men det har jeg i travlheden i år glemt alt om! Har d.d. talt med ERST og har deadline til kl 23:59 vha. virk.dk at indberette det - ellers opløses mit holding (ikke ideelt!).

Jeg har derfor lidt press, og er ikke helt 100% skarp ift. angivelse af balance/resultat osv. i Regnskab 2.0 - Basis. Mit holding selskab har haft 2 posteringer kun i '15:

1) Selskabet stiftes med 4.000kr. som bruges på at skyde ind i driftselskab A. 

2) Selskabet sælger anparter i driftselskab for 1kr. 

Det giver mig egentligt et resultat på -3.999. Men Hvordan skal dette bogføres korrekt jf. årsregnskab hos VIRK?

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 12:34

Du kan i hvert fald ikke bogføre i Regnskab 2.0, det er kun til opstilling af regnskabet. Bogføringen må du klare i Economics, Dinero eller andet program. :)

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 12:57

Det er en UPS. Og du skal overholde tiden ellers er det med revisorerklæring osv, at selskabet kan genoptages.

Ser lige på mit, hvordan starten var. Vender tilbage.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:12

jeg ville fange en revisor da der jo formentlig er sambeskatning og jeg er ikke med på på hvorfor salg af anparter skulle påvirke resultat - det er vel bare bytte af anparter mod penge og hvor dit underskud -3999 så kommer fra er bestemt heller ikke klart.  Tvangsopløsning vil du så have 3 mdr til at få det ud af men koster revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:44

Hej Michael

Tag fat på en revisor!

Det ikke er bare sådan lige at opstille et regnskab i Regnskab 2.0 - Basis, jeg antager at du nok også har glemt at indberette selvangivelse, som skal være inde senest 1/9. Så få noget hjælp til det, ellers risikere du at få flere problemer.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)