Hvad gør man når en medejer i et I/S bruger flere timer end de andre medejere. Indtil videre har vi en kontrakt hvor vi har lavet en fordelingsnøgle af overskud / underskud.
Kunne man gøre det på en anden måde, så de ekstra timer blev givet som et indskud eller lån til virksomheden.?
man indarbejder det i ejeratale - som det også kunne lyde som om I har gjort - enten kan det udbetales via løn aftale eller via mellemregning som jo minder om lån til virksomheden - Tal evt med en revisor
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Problemet er at virksomheden endnu ikke tjener nok penge endnu til at kunne udbetale løn/overskud.
Det du mener med mellemregning/virksomhedslån, er det at vi kan bogføre de ekstra timer som et indskud personens konto.? Ligesom hvis der var indskudt eg. en PC som var købt privat.
Jeg tager fat i en revisor senere, jeg søger bare lidt mere baggrunds viden inden.
Problemet er at virksomheden endnu ikke tjener nok penge endnu til at kunne udbetale løn/overskud.
Det du mener med mellemregning/virksomhedslån, er det at vi kan bogføre de ekstra timer som et indskud personens konto.? Ligesom hvis der var indskudt eg. en PC som var købt privat.
Jeg tager fat i en revisor senere, jeg søger bare lidt mere baggrunds viden inden.
nej jeg mener bestemt ikke I kan bogføre de ekstra timer på mellemregning for personen hvis ikke der kan indberettes løn. Mellemregning for personen er jo penge han kan hæve uden skat - det kunne i kun hvis der i aftalen var fastlagt løn og den blev indberettet - så kunne netto efter skat gå i mellemregning (så I skulle have penge til skat men personen skød sit netto efter skat ind som lån/mellemnregning på hans ejerkonto i mellemregning
I kan ikke overføre ejerdele mellem jer bare uden videre, det skal via løn og skat eller private indskud med skattede midler
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Kunne man forestille sig, at I lavede et simpelt timeregnskab og så først delte løn ud forholdsmæssigt, efterhånden som der kom (tilstrækkeligt) overskud?