Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af nyhedssite

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. 
Jeg har fået en ide omkring et nyt site som primært beskæftiger sig med nyheder men på en noget anderledes måde en de klassiske sites. Men jeg tænker der må være en smart måde man kan opsætte et system bagved som på en måde selv generere nyheder fra de store bureauer da man jo af gode grunde ellers kan bruge hele sit liv på at sidde og søge på andre nyhedssites for så at skulle skrive det om.

Nogen der ved hvordan de store nyheds firmaer fremskaffer deres nyheder udover at de jo selvfølgelig har hundrede vis af journalister siddende....  

Fra Linea de la competion
Tilmeldt 16. Nov 15
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 18:34

Køber det ved andre som f.eks ritzau  , du kan ikke bare scrappe andre nyhedssider og vise det på din egen som dit eget

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 18:47

De betaler f.eks. Reuters for mange af nyhedsinformationerne og så skriver de selv den tilhørende historie for derved at have deres egen vinkel, og samtidig rettighed - netop så du ikke bare kan sætte en crawler til at kopiere alle historier fra f.eks. BT og vise dem på dit eget site. Men du kommer til at omskrive alle historier før du må vise dem.

Et alternativ er at have en side med overskrifter fra f.eks. Reuters - der er noget news feed software (RSS feed) der leder kunden væk fra din side når han læser hele historien, men ser overskrifterne på din side sammen med dine reklamer. Jeg har bare ikke set det på dansk...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)