Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man starte et vikar bureau?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter flere dages diskussion har nogle venner efterhånden overtalt mig til at starte et vikarbureau - lad os se hvordan det går.
Mit spørgsmål herinde er så:

Er der stadig penge i det og er det værd at satse på?
Hvordan er time-satserne, både til medarbejderne og til virksomhederne, er der evt. et link man kan tjekke?
Eller er det allerede blevet lu... business?

Tilmeldt 18. Mar 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:57

Nok ret dumt Pt.

Der er i øjeblikket den laveste arbejdsløshed nogensinde hvilket er et tegn på mange mennesker finder fast arbejde = dårlige tider for vikarbureauer...

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 09:06

Der er brug for vikarbearuer som aldrig før

Som der står tidligere i denne tråd har arbejdsløsheden aldrig været lavere

Ergo mangler arbejdsgiverne mandskab ...

Problemet med at drive vikarvirksomhed er at finde fastholde medarbejdere

Ikke mindst kvalificeret arbejdskraft

Hvis du kan finde nogle stykker der VIL og Kan - Og som gerne vil arbejde løst i stedet for Man til Fre 08:00 til 17

Så skal det nok gå - Det bliver i hvetfald ikke kunder du kommer til at mangle

Med hensyn til priser .:

Normalt får vikare mindstelønnen - Og de priser jeg kender for levering af mandskab er på under 200 kr pr time + Moms

Men du skal finde ud af hvad mindste lønnen er - og hvad det koster dig at sende en mand ud når der kommer atp og feriepenge osv oven i lønden

Også lægge det oven i som du selv skal tjæne pr time 

Og husk : Den lovpligtige arbejdsskade forsikring der koster Næsten 9.000 kr pr fuldtidsstilling

En fuldtidsstilling er 37 timer pr uge - Så selv om du har 40 ansatte er det kun EN stilling hvis de tilsammen arbejder under 37 timer om ugen Osv

Men som sagt - Det største problem bliver at finde folkene til at arbejde

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:09

Jeg har kørt som vikar i ca 5 år nu. Til at starte med, lejede jeg mig selv, og 2 andre ud til landbrug. Men nu er jeg alene, og lejer udelukkende ud til entrepenører, maskinstation, vognmænd, lager, idustri mv.

Min erfaring, er at der bliver større og større behov for vikarer. Især inden for brancher med sæsonudsving, samt de fag, med mange timer i, som mange idag søger væk fra.

Jeg har også erfaret efterhånden, at mit overskud bliver ca lige så stort, når jeg er alene, som når jeg har folk ansat.Og så er det jo også meget nemmere, rent administrationsmæssigt.

Mht. timelønnen: Du kan faktisk forlange det du vil. Men nu skriver du jo ikke hvilken branche du vil servicere. I øvrigt, skulle der være kommet nye regler på området, for vikarfirmaer. Det skulle ikke længere være muligt at starte op, uden at specificere meget præcist, hvilken branche man vil beskæftige sig med. Dette er løs viden. Andre der har hørt om det???

Men alt i alt, synes jeg at det er en meget god og lønsom forretning. Jeg har dog fået lyst til at prøve noget andet, men det er vel meget naturligt...

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 09:18

Tak for jeres svar.

Jeg tror også der er brug for vikarer og sådanne firmaer, hvorfor jeg også tror jeg kaster mig ud i det.
Det ville dog være rart at høre mere konkret om priserne og hvor/hvordan man kan finde ud af det. Branchen jeg tænke på var telemarketing og lagermedarbejdere.

Hvis man vil bruge nogle polske/bulgarske medbarbejdere, hvad kræves hertil?

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 18:15

Jeg tror ikke polakker og bulgare ejner sig ret godt til telemarketing i Danmark? Men det er måske bare mig *G*

Fra Jelling
Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:01

Jeg startede et rekrutteringbureau af udenlandske medarbejdere for 10 måneder siden, og efterspørgslen har været enorm. Mange firmaer spørger også om vikare, men af jeg prøver at gøre det enkel så ingen vikarbureau. Men efterspørgslen er der!

Hvis du vil bruge udenlandske medarbejdere er det vigtigt at du får arbejdstilladelse til dem. Det er der flere måder at få det på, men husk det.

De fleste virksomheder har bestemt ikke noget imod udenlandske medarbejdere, bare de taler engelsk eller tysk, er mødestabile og dygtige til deres arbejde. Men går du igang med udlændinge så overvej nøje hvilke lande du får dem fra, for det er ikke ligegyldig.

Jeg håber du kommer igang. Tiden er helt rigtig nu.

Held og Lykke.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)