Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra I/S til ApS - spørgsmål

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen, håber I kan hjælpe mig :-)

Vi er i den heldige situation, at vores I/S klarer sig så godt, at vi har besluttet os at stifte et ApS. Der er dog lige nogle spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe mig med.

1. Jeg ved, at det er lovpligtigt med en arbejdsskade forsikring - so far so good. Jeg har fået et par tilbud - et af dem, har jeg valgt at takke ja til. Nu har jeg dog læste herinde, at man skal forvente omkring 2,5K pr. mand. Vores tilbud er dog MEGET bedre end det her. Vi snakker måske 1/4 af denne omtalte pris. Det er et udenlandsk, stort firma, som har etableret sig i DK. Jeg har sagt, at vi kun vil forsikres, så vi opfylder loven - ikke mere end dette. Alligevel synes jeg dog prisen virker meget, meget lav. Kan det godt være rigtigt? Virksomheden påstår, at de ikke sender egentlige policer, men vi har i stedet fået et certifikat, hvor der står følgende: 

Dækningsomfang: Arbejdsulykke

Dækning

Arbejdsskade
- Arbejdsulykker i henhold til lovgivning
- Brilleskader
- Erstatning for ødelagt tøj i forbindelse med en arbejdsskade - Udgifter til krisehjælp 

Jeg går vel ud fra, at dette er OK? 

2. Vores I/S har inventar for ca. 10.000 kr. Dette vil vi selvfølgelig gerne have med over i ApS. Personen, der står for bogholderiet, siger, at ApS køber dette af I/S, hvorefter I/S'et lukkes, og vi betaler skat af de 10.000 + overskud. Er det korrekt forstået, at vi så betaler skat af allerede beskattede midler (ApS egenkapital)? 

På forhånd tak og god weekend :) 

Tilmeldt 26. Jan 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der kan hjælpe? :-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)