Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt firma/bil regler osv.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 06
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg går med planer om at opstarte et pakke/kurerfirma. Til start skal det være i weekender ved siden af mit normale arbejde. Min plan er så at når firmaet kan stå på egne ben og klare mine udgifter (mht kundekreds osv) så skal jeg over i firmaet på fuld tid. Jeg har i den anledning et par spørgsmål som jeg håber i kan besvare :)

Jeg har allerede snakket med et par potentielle kunder så der skulle mere eller mindre være gang i virksomheden fra dag 1.
MEN
Det kræver jo som sagt at jeg har en bil at køre i. Derfor vil jeg sælge min privatbil og købe en på gule plader.
Hvis jeg betaler Moms på bilen må den også bruges i privat anliggende ikke?
Kan jeg lave et erhvervslån til evt. delfinansiering af bilen?
Bilen samt forsikringen vil være de eneste reele udgifter jeg har i firmaet da det jo ikke kræver noget kontor eller lign. ihvertfald ikke størrere end jeg kan have på min bopæl. Hvis f.eks. firmaet står stille af den ene eller anden grund i en måned eller to og der derfor kommer et minus på firmakontoen. Kan man så bruge penge fra sin privatøkonomi for at rette op på det eller er der nogen specielle regler mht. dette?
Nogen der har nogen forslag til hvilken bil der evt. kunne passe til en sådan opgave? har selv lidt kig på en Seat Altea Van.
Og sidst men ikke mindst, er der nogen kan ved om det kræver specielle tilladelser at køre en sådan forretning? Nu er det ikke større transporter jeg vil have med at gøre, dog mindre pakkeforsendelser osv.

Håber i har lidt godt input :)

Mvh Marthin Schmidt

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :
[QUOTE]Dato: 2/21/2006 7:33:35 PM Forfatter:Schmidt
Hvis jeg betaler Moms på bilen må den også bruges i privat anliggende ikke? Jo men hvis du lader bilen indgå i virksomhedsskatteordningen bliver du beskattet af værdi af fri bil.

Kan jeg lave et erhvervslån til evt. delfinansiering af bilen? Det er der ikke noget til hinder for men forskellen på et erhverslån og et privatlån er begrænset. Hvis du med erhvervslån mener at lånet skal ind i virksomhedsordningen vil det blive betragtet som en privat hævning når du holder bilen uden for virksomhedsordningen 

Kan man så bruge penge fra sin privatøkonomi for at rette op på det eller er der nogen specielle regler mht. dette? Det kan du sagtens. Det er så et indskud i virksomheden.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)