Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Info om datalogi studiet

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Gram
Tilmeldt 29. Sep 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino Cool

Jeg har lige et par spørgsmål, da jeg ikke kan finde de vilde informationer om datalogi studiet.

Har afsluttet matematik b og skal læse det op på a, hvis jeg vil læse datalogi, men er matematikken hardcore på studiet?

Hvad lærer man på studiet?

Hvilke jobs er der mulighed for at få bagefter, og er det nemt at få et job med denne uddannelse?

Mvh. en tvivlsom ung fyr

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er datalog fra Aarhus. Det er en teoretisk uddannelse med en del matematik.

Du kan se en masse om hvilke fag du skal igennem på bachelor delen http://bachelor.au.dk/datalogi/

Der er rigtig gode job muligheder som datalog og jeg forventer ikke at det kommer til at ændre sig. Der er ikke noget stort optag på uddannelsen men efterspørgslen er stigende. På min arbejdsplads har vi svært ved at finde danskere og stillingerne besættes primært af udlændinge.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver altid nysgerrig når det oplyses, at man har svært ved at finde danskere, hvad gør I helt præcist for at finde egnede kandidater?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bruger et af de store rekrutteringsbereauer

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Matematik på Universitetet er svært, men alle kan lære det ved hårdt arbejde.

Software udviklere, f. eks udannet dataloger eller Software Ingeniør, er nok et af de mest eftertragtede personer i 'dagens danmark' grundet stor efterspørgsel.

Jeg kender ikke en eneste datalog eller software ingeniør der er arbejdsløs. Jeg kender en del virksomheder som har problemer med rekrutering og problemer med at få folk til at blive, og min fornemmelse siger mig det er et stigende problem. 

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Om 4 uger, kender jeg en dygtig men arbejdsløs datamatiker, nogle gode råd om hvad hun bør gøre?

Fra Skive
Tilmeldt 6. Apr 16
Indlæg ialt: 302
Fra  SAH - Consult Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

bkonig:

Om 4 uger, kender jeg en dygtig men arbejdsløs datamatiker, nogle gode råd om hvad hun bør gøre?

Der er mangel på gode udviklere, så hvis hun er dygtig skulle hun ikke have problemer med at finde job. 
Start med jobindex under "Systemudvikling og programmering", der er p.t. over 700 stillinger ledige. 
Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input, der var 1 relevant hun kunne søge. Men ud af 700 så vil jeg ikke tilslutte mig at der er mangel, jo måske på "Purple sqirrels"

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror heller ikke der er mangel på datamatikere men nu handlede tråden om dataloger. En kandidat uddannelse tager ca. tre år længere end en datamatiker så det er som at sammenligne æbler og pærer.

Din veninde kan jo overveje at læse videre. En gang kunne man få merit for næsten hele datamatiker delen. Ved ikke om det stadig er gældende.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

At læse videre har også været en del af overvejelsen, men hun vil gerne have lidt praktisk erfaring, og så er der jo lige økonomien.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)