Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vandpibecafe

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg regner med at starte en vandpibe cafe i Århus må ikke den vil gøre kanon godt?

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 16:10

Det var ellers noget af et spørgsmål.

Det jo utroligt svært at svare på. Det kommer i den grad an på bellinghed.

Hvor havde du tænkt dig den skulle ligge?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11

Tror det bliver meget svært...

Hvor henne og vil det kun være muligt at ryge vandpibe el. skal der kunne spises m.m?

Hvordan er reglerne egentlig mht. indendørs vandpiberygning efter den nye rygelov?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15

der er ingen problemer med at starte en vandpibe cafe.......Der er over7 i kbh,.,,;!!!

Der er bestemte regler og det er slet ikke et problem..SÅ længe den ikke overskrider mener det er 40 km..Man må gerne rygge derinde det er lovligt...

JEg starter en i ÅRhus uden tvivl..Der mangler helt klart en..Nej uden spisning men med alt cafe drinks, cola, osv osv, the osv osv

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 797
Skrevet kl. 16:59

missd:

JEg starter en i ÅRhus uden tvivl...

Hvis du gør det, hvad er det så præcist du spørger om ?

Det lyder som om du allerede har besluttet dig.

Det sikkert en meget god ide', men det næppe helt lige til.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:08

Enig Rasmus og 40 kvm er heller ikke ret meget...

Men husk at få spiritusbevilling, hvis der skal serveres cocktails osv!

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:04

Der findes allerede steder i Århus hvor du kan ryge vandpibe, men derfor er der da ret sikkert plads til en til. Hvis ikke det bare er en kortvarig trend? Men i hvert fald har du kunnet ryge på RisRas, men ved ikke hvordan det er efterrygelovens indtræden.

Jeg ønsker dig alt held og lykke, og håber at jeg tager fejl mht trenden

Tilmeldt 11. Jan 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:04

Nu ved jeg selvfølgelig ikke så meget om trenden i Århus, da jeg bor i kbh, men jeg tror du bliver nødt til at skabe et helt koncept omkring din cafe. Her mener jeg at det ikke er nok i sig selv bare at være vandpibecafe. Sørg for at lave nogle ugentlige arrangementer, så folk også kommer ind om tirsdagen og onsdagen, det kunne f.eks. være live jazz, loungeaftener eller noget helt tredje.

Jeg har, og ryger stadig en gang i mellem vandpibe, men jeg ville ikke gøre det bare for at sidde med en cola og ryge vandpibe. Her vil jeg have noget livemusik eller et specielt arrangement for at komme dér. Ellers tror jeg helt sikkert at din målgruppe er for lille til at holde den kørende.

Og angående trenden som Nim nævner, så snakkede jeg med min lokale grønthandler den anden dag omkring hans vandpibesalg i forretningen, og han fortalte at interessen og det generelle salg er faldet ganske drastiskt det senere år eller to. Nyhedsinteressen er ganske enkelt forsvundet. Det var i hvert fald hans mening. Men det er jo så også i kbh (nørrebro), så det er da muligt den først er ved at toppe nu i det mørke jylland;-)

Held og lykke med det.......

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:20

Jeg tror du skal overveje det en gang til før du begynder at ofre en masse ressourcer på at lave din cafe.

Som det er nu, er det godt nok lovligt med rygning på beværtninger på under 40 kvm. Men der er ikke meget tvivl i mit sind om at der nok inden for en ganske kort årrække kommer en stramning af loven.

Så med mindre du kan lave en forretningsplan som kan ramme breakeven inden for en meget kort tidshorisont, så tror jeg risikoen for at løbe i en økonomisk øretæve er for stor til at det kan forsvares at starte cafeen.

Jeg håber ikke jeg er for negativ, jeg skriver blot for at få dig til at tænke lidt over risikoen ved at starte op. Hvis det er en overvejelse som du er kommet igennem så "Go for it!".

Mvh Peder

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:21

tusind tak til alle jeres svar..

Flex jeg er helt enig med dig..Dropper det også nu.......NEtop fordi g ikke ved hvordan reglerne omkring rygforbud mm. bliver i 2009.

Har du gode ideer til hvad man ellers kunne lave for at tjene kassen

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)