Min kæreste har en lille personlig virksomhed ved siden af, og fik et tilbud af en bogfører som skulle have 375kr om måneden for at holde regnskabet i orden.
Regningerne fra hende er altid over 1200kr om måneden, og nu har hun lige taget 4000kr for at "ordne" min kærestes selvangivelse, selvom hendes indtægt kun har været ca. 26.000kr for hele 2015.
Synes bare det lyder ret dyrt. Kunne vi ikke med fordel selv gøre bogholderens arbejde, når det er så lidt det drejer sig om?
Du skriver at bogholderen skulle have 375 DKK pr. måned, hvordan kan det så blive til 1.200 DKK? Om det er dyrt er umuligt at sige noget om, uden at kende omfanget af billag. Bruger din kæreste noget regnskabsprogram?
Nej min kæreste sender hende bilagene, og de bliver bogført. Det drejer sig om ca. 10-20 stk om måneden.
Og vi kan heller ikke finde ud af, hvordan hendes prissætninger hænger sammen. Og derudover har vi aldrig aftalt at hun skulle lave selvangivelsen for hende og slet ikke for 4000kr.
Og vi kan heller ikke finde ud af, hvordan hendes prissætninger hænger sammen.
Men have i ikke en aftale på 375 DKK/ måned ? Hvorfor dælen spørger i ikke bogholderen hvis det er der foregår? 10-20 billig må dæleme ikke koste 1.200 DKK pr. måned.