Nu kan man kun have ET CVR som enkeltmands. Man kan dele en enkeltmands i flere SE numre - og der kan man overføre beløb som man vil via mellemregning - da regnskabet er samlet - også ved to forskellige moms numre
Ellers: Hvis det er et selskab det nye - så skal det ske ved enten stiftelseskapital eller et officielt lån fra dig selv til det nye selskab, med markedsrente
Du kan jo altid hæve alt det du vil i en enkeltmandsvirksomhed, helt uden skat. Det skyldes at du jo betaler skat af dit overskud, og ikke af det du hæver, så længe du bruger alm. personlig skat i enkeltmandsvirksomhed.
Og overvej lidt letlæst viden om både personlig virksomhed, PMV, enkeltmands, I/S samt selskaberne IVS og ApS, stiftelse, regler, lovpligtige omk. i de forskellige former, skat, moms og meget mere i min e-bog SELVSTÆNDIG som link så har du bedre beslutningsgrundlag og basis viden om de muligheder du har
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg er dog stadig lidt forvirret. Du skriver man kun kan have et CVR nummer. Jeg kan stifte så mange virksomheder jeg vil? Og de får individuelle CVR numre?
Det jeg egentlig bare fisker efter er, hvordan gør jeg i praksis, hvis min virksomhed A gerne vil tilføre 10.000 kr til min virksomhed B?
Opfølgende, er der forskel på om jeg fra A (enkeltmandsvirksomhed) overfører til B (enkeltmandsvirksomhed) eller C (i/s)?
A: Du skriver man kun kan have et CVR nummer. Jeg kan stifte så mange virksomheder jeg vil? Og de får individuelle CVR numre?
B: Det jeg egentlig bare fisker efter er, hvordan gør jeg i praksis, hvis min virksomhed A gerne vil tilføre 10.000 kr til min virksomhed B?
C: Opfølgende, er der forskel på om jeg fra A (enkeltmandsvirksomhed) overfører til B (enkeltmandsvirksomhed) eller C (i/s)?
A: Nej kun EN personlig virksomhed og ET CVR nummer. Det nummer kan deles i flere SE numre (og moms hvis DU kan finde ud af at lave regnskabet til det)
B: Overførsel sker i mellem regning i status mellem sådanne (ligesom når du overfører til dig selv)
C: Ja der er forskel. Til I/S som er andet CVR overfører du først fra din enkeltmands via mellemregning - privat hævet - og så skyder du pengene ind som privat indskud i I/S
Jeg tror du med fordel kan lade en online- økonomiperson fører dig igennem tingene hvis du nødigt vil sidde og tygge i tekster/bøger.
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER