Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om skat / hævning i enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et spørgsmål omkring enkeltmandsvirksomhed og skat.

På min årsopgørelse har jeg registreret mit overskud i virksomheden for 2015 og efter registrering faldt beløbet jeg skulle have tilbage i skat.
Jeg antager derfor at jeg nu har betalt det skat jeg skal af mit overskud, og mit spørgsmål er nu og jeg så kan hive et beløb ud af virksomheden til mig selv og hvordan det skal registreres ? Og kan jeg overhovedet det?

Jeg skal vel ikke registrere det som en hævning? Pengene der står på min firmakonto, antager jeg j.f. ovenstående at der er betalt skat af.

Jeg benytter Dinero.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når du hæver i alm. personlig virksomhed,så sker det ved at du bogfører i egenkapitalen - mellemregning - privat hævet - og modkonto bank

Dermed sker der intet med resultatet, så du kan ALTID hæve på den måde så meget du vil. Problemet kan blive, at der ikke er penge nok til kreditorer, men det er jo så dig selv der skylder, så du kan hæve og indsætte i mellemregning lige så tosset du vil, det påvirker ikke resultat og ikke skat

Overvej min bog om enkeltmands og personlige virksomheder som gennemgår bla.a skat og moms og en række almindelige misforståelser (f.eks at folk glemmer at varelagerregulere men tager alt varekøb som udgift) - For 55 kr kan du sikkert spare dig selv for en del bøvl  https://www.saxo.com/dk/personlig-virksomhed-enkeltmands-i-s_pdf_9788740489989

Og ja - når du har angivet overskud korrekt og din skat retur gik ned, så er din skat på plads

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)