Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhed under samme CVR

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige et spørgsmål omkring ny virksomhed. Jeg har min webudviklingsvirksomhed med CVR-nummer og jeg vil nu gerne oprette en ny virksomhed da jeg gerne vil starte en webshop. Kan jeg oprette en ny virksomhed under mit CVR-nummer som kører helt som sin egen virksomhed? Og kan jeg på et tidspunkt flytte den nye virksomheds aktiviteter over i et IVS eller et ApS, uden at det rører min udviklingsvirksomhed?

Jeg vil ikke lave et IVS til at begynde med, da webshoppen skal køre lidt på forsøgsbasis for at få erfaringen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:01

I princip er der jo ikke noget galt i at lave IVS fra start - ud over der er lidt ekstra omkostinger ved driften (ex lovpligtig arbejdsskadeforsikring og måske lidt dyrere erhvervskonto i bank + regnskabshjælp/selskabsselvangivelse formentlig) Se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html for at se forskelle

Du kan ikke have flere personlige enkeltmands (CVR) men du kan dele din nuværende i to SE med hver sin moms, som virker som to virksomheder - med ET regnskab. Her skal du bruge et regnskabsprogram du kan have afdelingsregnskab i som minimum.

Du kan ikke bare flytte noget ind i IVS - det kan kun sælges ind som aktiver - men du kan evt omdanne til ApS - mod en ganske høj pris for revisor erklæring

Du kan jo formentlig også drive begge brancher i samme CVR hvis du kan holde dem især via afdelingsregnskaber

vh John Hannover

Tilmeldt 3. Sep 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 20:26

Hej John,

Tak for fint svar! Min bekymring - hvis man kan kalde det det - omkring at starte et IVS er de krav og så videre til selskabet og omkostningerne o.s.v. i forhold til hvis min webshop fejler med et brag. Som nævnt så starter jeg webshop af interesse end egentlig forretning - men derfor vil jeg gerne få en fin forretning ud af det.

Min forestilling i forhold til mit oprindelige spørgsmål var, at hvis webshoppen så kom fint i gang, så kunne jeg få den over i et IVS alternativt ApS, som jeg så kan forstå ikke er sådan lige til.

Jeg vil gerne undgå at få blandet min udviklingsvirksomhed sammen med webshop, så der ikke skal være tvivl om hvad jeg tilbyder.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)