Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Effektiv Markedsføring - en ægte iværksætterhistorie

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle Amino venner.

Jeg håber, at I alle er kommet godt igennem Nytårsaften Drinks

Det har jeg, for efter at have drevet min virksomhed som en enkeltmandsvirksomhed siden 1997 er det nu tid at geare virksomheden op.

Derfor bliver I de første, der kan læse at jeg pr. 1. januar 2008 har:

• Ændret firmanavnet fra WebAssistance til iMARKETING
  • Ansat en fuldtids marketingkoordinator, Hanna.
  • Flyttet adresse til nye og større lokaler i Stenløse Center 95

Grunden til navneskiftet skyldes dels, at WebAssistance var "trendy" i 1997 - det er det ikke i 2008.... og dels at jeg tydeligere ønsker at signalere, at iMARKETING hjælper virksomheder med deres markedsføring på Internettet.

Grunden til ansættelsen er, at jeg i lang tid ikke har kunnet følge med efterspørgslen, hvilket har medført, at jeg enten har været nødt til at afvise rigtig mange henvendelser... eller har været nødsaget til at sætte virksomheder på en alt, alt for lang venteliste. En situation, som er klart utilfredsstillende for alle parter.

Grunden til flytningen til Stenløse Center 95 hænger dels sammen med ansættelsen af Hanna og dels, at jeg har planer om tilbagevendende rundbordsmøder med iværksættere og selvstændige om Effektiv Markedsføring på Internettet. Her kommmer vi til at grave os dybt ned i AdWords, Søgemaskineoptimering og alt det, man kan gøre for at få - og fastholde de kunder man har fået.

Det tager kun ca. 1/2 time med S-tog eller bil fra Nørreport station.Og her er adressen perfekt, da vi ligger 50 meter fra Stenløse S-station og har gode, gratis parkeringspladser lige uden for.

Jeg vil i forbindelse med alle de nye aktiviteter rette en meget STOR TAK til Bjarne Andernse fra X-tern for hans støtte i processen. Jeg har mødt Bjarne her på Amino og allerede på vores første møde fortalte Bjarne mig, at jeg burde se at få ansat en marketingkoordinator og flytte til større lokaler, så jeg kunne bruge mere tid til det, der rykker.

Så vi har knoklet her i julen med at få lokalet klart. Hjemmesiden iMARKETING er endnu ikke helt klar; men det bliver den inden for den nærmeste fremtid. Hjemmesiden Effektiv Markedsføring bliver ikke berørt af de nye ændringer ud over, at jeg gerne skulle få tid til at skrive mange flere og mere dybdeborende nyhedsbreve i fremtiden.

Efter at have arbejdet alene i alle de år, føler jeg, at det er et stort skridt at ansætte en medarbejder. Men nu hvor det hele er faldet på plads, er jeg RIGTIG glad for at have taget skridtet og vil gerne opfordre andre iværksættere til at overveje, om det kunne være det rigtige for dem. Det skal naturligvis være velovervejet; men jeg glæder mig virkelig til at blive aflastet på de mere rutineprægede opgaver. Jeg er SIKKER på, at det frigiver en masse overskud, som kommer kunderne til gode Wink

Jeg vil med dette ønske jer alle her på Amino et rigtigt GODT NYTÅR - og en STOR tak til dig Martin for at give os et så fantastisk redskab til at finde hinanden. Du har med Amino været med til at levere DIN del af den værkst, vi alle oplever her i Danmark. Og mere til...

Venlig hilsen, Christian

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:56

Hej Christian

Tillykke med det, det lyder som om du går en spændende tid i møde :-)
Husk at din medarbejder ikke ejer en del af firmaet og derfor "kun" er medarbejder.
Så bliv ikke skuffet over at du selv vil være langt mere arbejdssom end din koordinator.
Men husker du det, så skal i nok få det sjovt.

Dbh Martin

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:20

Stort tillykke med beslutningen, Christian.

Det kan virke som en stor beslutning, men er også enormt spændende at være med til. Da vi selv for 2 år siden valgte at flytte fra ydmyge lokaler i et iværksætter-center for fødevarer (!) til vores nuværende adresse lige midt på byens hovedgave i det gamle apotek, gav det bestemt også grund til overvejelser og spekulationer. Alene det faktum at huslejen blev tre-doblet gav hovedbrud, men jeg har bestemt ikke fortrudt det. Vi får så mange komplimenter for det og det har også medført at folk i området betragter os som meget seriøse og etablerede indenfor online markedsføring.

Hvad angår ansættelsen, så er det også en omvæltning at gå fra at være sig selv og til at have en medarbejder. Husk, som Martin også skriver, at vedkommende "kun" er medarbejder og du derfor skal have overblik samt styring med projekterne. Ligeledes er det en rigtig godt idé at køre en eller anden form for timesagsstyring, så du er sikker på at få betaling for de timer I bruger.

Hvis du har brug for sparring eller bare ønsker at snakke videre om det, er du velkommen til at kontakte mig på telefon, mail eller MSN.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:27

Tusind tak skal du have, Martin.

Ja, jeg ser frem til et 2008, der virkelig begynder at rykke. Det er vildt, at der skulle gå så lang tid, inden jeg var klar til at tage skridtet; men når det er taget, så føles afstanden til at ansætte flere meget lille. Det er lidt lige som at lære at gå Wink Så må vi se, hvor det ender om nogle år.

Jeg skal nok være opmærksom på forskellen. Det vigtige er, at alle har det godt.

Venlig hilsen, Christian

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:36

Tak for det, Kurt Smile

Det er absolut tænkeligt, at jeg tager fat i dig på et tidspunkt.

Hanna sidder lige nu og kikker på Multidata's lønsystem. Hvad bruger du til timesagsstyring?

Venlig hilsen, Christian

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:43

Vi benytter Danløn til lønhåndtering og primært pga. prisen, der er 15 kr. ekskl. moms pr. lønseddel og sekundært fordi det kan integreres direkte med vores økonomisystem (e-conomic).

Til timesagsstyring benytter vi vores egetudviklede system, der er kædet sammen med vores intranet hvor projekter løbende ajourføres. Systemet er udarbejdet sådan, at det popper op på skærmen hver 30 minutter og spørger hvad vi arbejder med. Det skal udfyldes før vi kan bruge computeren igen. Vi er pt. ved at udvikle det i en ny og mindre "tung" version, så jeg kan da lige give dig et praj når det er klar.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 09:29

Hej Christian,

Et kæmpe tillykke med alle de nye ting - det er virkelig kanon gået!
Jeg har løbende fulgt med i dine "kloge ord" og på din hjemmeside - hvem ved, det er måske snart tid for at komme forbi Stenløse Wink

Det lyder i hvert fald til, at et spændende år venter forude - rigtig meget held og lykke!
(Jeg glæder mig til at følge med på sidelinjen...)

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:07

Stort tillykke Christian :-)

Ansættelse af en medarbejder må være en af de helt store mentale hurdler når man er vandt til at være sig selv. Men med din efterspørgsel tror jeg også det er den helt rigtige beslutning.

Mvh Jesper

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:59

Tusind tak skal I have, Martin og Jesper.

Til Martin vil jeg sige, at jeg nok skal komme op med en meget attraktiv introduktion når vi går i gang med rundbordsmøderne. Hvis du er på mit nyhedsbrev vil du automatisk få besked. 

Til Jesper: Jo, det er en MEGET stor beslutning at ansætte den første medarbejder - større end at starte virksomheden i sin tid. Lige pludselig står man med et ansvar - og den høje topskat i kombination med den megen administration har været de væsentligste grunde til, at jeg ikke har ønsket at ansætte en medarbejder for lang tid siden.

Men nu er topskatten på vej ned og da Hanna selv skal stå for al administrationen så tager det ikke tid fra mig. Og så er det jo også lige med at finde den helt rigtige til jobbet - og der har jeg været meget heldig. Så lige pludselig faldt alle brikkerne på plads. Ikke fordi tingene har været forceret... for det har de jo absolut ikke været.... men bare fordi tiden var moden til at tage skridtet Smile

Venlig hilsen, Christian 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 414
Fra  MedieMarketing Skrevet kl. 12:01

Hej Christian,

Jeg vil se frem til rundbords-samtalerne og melder mig lige på nyhedsbrevet Smile

ONLINEAFDELINGEN.DK - Sammensæt din egen onlineafdeling.

Se mere på www.onlineafdelingen.dk

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)