GUIDE: Spar tid og penge når du lægger en tekstforfatter i - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Hjælp til markedsføring & branding (Ikke internet) "

GUIDE: Spar tid og penge når du lægger en tekstforfatter i indkøbskurven

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Amino-karma 616
Fra Århus
Tilmeldt 8. feb 12
Indlæg ialt: 120

Fra Words Alive
Skrevet 24-03-2016 kl. 15:43

Her får du en række af de mest almindelige spørgsmål, jeg stiller mine kunder, og som kunden så besvarer per mail eller som lydfil. Så kommer du hurtigt videre i teksten. Case: Du vil gerne have skrevet en lækker tekst til din hjemmeside om dine produkter eller ydelser.

Måske har du endda taget tilløb til at skrive nogle tekster selv, men du har egentlig hverken tid eller lyst til det. Desuden ved du så meget om din virksomhed, at det er vanskeligt at se det hele fra et fugleperspektiv og skære ind til kernen.

Hvad gør du så? Hyrer en tekstforfatter.

Gæt hvad du får? Jeps, mange flere spørgsmål om dig og din forretning! "Det tager jo også tid!", sukker du måske lidt opgivende. Jeps, men du kan spare tid og moneter, hvis du forbereder dig på forhånd.

1. En hjemmeside er lidt som en lejlighed. Lige fra du træder ind ad døren ved du, om du føler dig hjemme. Så overvej gerne: hvilken stemning vil du bringe kunden i, når han/hun lander på din hjemmeside? Sæt gerne nogle ord på, hvad kunden skal tænke, føle og gøre, når vedkommende klikker sig rundt på din hjemmeside.

2. Hvilke søgeord skal dine kunder google, før de lander på din hjemmeside? Det er vigtigt at vide, så de kan væves naturligt ind i teksten, når den skrives.

3. Hvad er den særlige x-factor ved dine produkter eller ydelser? Prisen, servicen, fantastiske resultater eller...?

4. Fortæl lidt om materialerne, produktionen og kvaliteten ved dine produkter. Hvordan er de produceret? Hvad er produkternes helt særlige og unikke kendetegn?

5. Fortæl mig om din målgruppe, for det er dig, der ved, hvem de er, og hvorfor du mener, at de har et behov og en interesse for dine produkter. Hvem skal teksten og formuleringerne gå rent ind hos?

6. Hvornår og hvordan fik du ideen og lysten til at sælge dine produkter eller ydelser? Her må du meget gerne fortælle mig lidt mere om, hvorfor du netop brænder for dine produkter eller ydelser. (Du kunne jo have tilbudt dine kunder alt muligt andet i hele verden - men det er lige dét her, du er passioneret omkring). Når du brænder for noget, kan jeg bruge den energi og indlejre den i teksten. Så bliver det en stærkere tekst, der rammer rent.

7. Hvis du nu sidder på et mediebureau og har brug for en freelancer til at levere tekster til din egen kunde, så kan det være lidt sværere at klæde din tekstforfatter godt på, men med lidt ekstra benarbejde er det muligt. Du kan f.eks. være en stor hjælp, hvis du skaffer billedmateriale og sørger for at din tekstforfatter kan ringe ud til producenten og indhente oplysninger om produktet (så man ikke behøver digte noget mere eller mindre tilfældigt op). Gode nærværende tekster opstår ikke ud af intet.

De opstår oftest, fordi nogen har gidet tage sig tiden til at fortælle, hvorfor der overhovedet skal fortælles historier om produktet. Hvis du har tænkt dette igennem, inden du booker en tekstforfatter, får du hurtigere dine tekster leveret. De bliver samtidig skarpere, fordi du har investeret dig selv i dem. Rigtig god fornøjelse med dine tekster.

Mange gode hilsner

Ditte Ernst

Amino-karma 2.009
Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. sep 10
Indlæg ialt: 428
flag
Hans Jonas Hansen
Fra Lavenwebshop.dk
Skrevet 24-03-2016 kl. 16:46

Gode punkter. Mange har generelt for meget fokus på pkt. nr 2, selvom det punkt hænger naturligt sammen med de andre punkter, som du skriver om.

Amino-karma 616
Fra Århus
Tilmeldt 8. feb 12
Indlæg ialt: 120

Ditte
Fra Words Alive
Skrevet 24-03-2016 kl. 19:22

Tak for din gode kommentar, Hans Jonas Hansen :) Du har ret. Punkt 2 er vigtigt at indtænke, men det må aldrig blive eneste ledestjerne for, hvordan teksten bygges op.

Jeg vil selv gerne kunne mærke personen bag en tekst - vi køber sjældent bare ting. Vi vil gerne vide mere om mennesket bag - om vi føler tillid eller ej er afgørende. Hvis tilliden ikke er der, er SEO bestemt ret hip som hap.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)

RSS-feed

Besøg vores samarbejdspartnere :