Her på denne dag hvor mange måske har påskeferie, håber jeg, at dette indlæg kan give en masse feedback. På forhånd tak for at du vil læse dette indlæg. Jeg er studerende på Statskundskab på 4. Semester på Københavns Universitet; jeg har en kæmpe iværksætterlyst og så har jeg brug for din hjælp til at hjælpe mig med at undersøge følgende spørgsmål: Hvad kan en statskundskabsstuderende bidrage med i primært små og mellemstore virksomheder? I det følgende vil jeg forklare, hvorfor jeg har skrevet dette indlæg, og hvad jeg som statskundskabsstuderende mener, jeg kan bidrage med. Når du (forhåbentligt) har læst indlægget, ønsker jeg at få enhver feedback og input på spørgsmålet – alle kommentarer er velkomne. Hvorfor har jeg skrevet dette indlæg? Jeg studerer som sagt Statskundskab på 4. Semester på Københavns Universitet. Det er et meget interessant studie, som jeg er rigtig glad for. Som min overskrift lægger an til, har jeg en stor interesse i at kigge på hvilken værdi, jeg muligvis kan bidrage med. Jeg har altid haft en interesse og lyst til at starte mig eget. Min interesse og viden fra mit studie kan måske forenes med mit ønske om at starte min egen virksomhed. Det er netop dét, jeg gerne vil søge at afdække med dette indlæg. Og det er her, du kommer ind i billedet. Du kan måske hjælpe med at besvare, om mit umiddelbare bidrag efterspørges af dig og din virksomhed. Hvad kan jeg bidrage med? Idet jeg altid har været meget draget af iværksætteri og innovation, har jeg en stor interesse i, hvordan virksomheder som en helt central aktør kan være med til at innovere samfundet, som de er en del af. Virksomheder påvirker både positivt og negativt det samfund, de er en del af. LEGO bidrager fx positivt til at stimulere børns indlæring og udvikling gennem leg, hvilket helt klart er et positivt bidrag til det samfund, som de er en del af. Omvendt kan man sige, at LEGO-klodserne har en negativ påvirkning på samfundet omkring sig, idet de er produceret (indtil videre) af bl.a