Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre software i Dinero

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Hvordan bogfører jeg indkøbt software til brug i virksomheden korrekt?

Software er købt i Irland, downloaded via internettet og er tillagt moms (VAT)!?!.

Egen virksomhed er ikke momsregistreret.

Skulle fakturaen ikke være uden moms, da vi er i EU?I så fald skal jeg have fat i virksomheden og bede om en ny faktura tænker jeg.

Hvis fakturaen er ok, hvordan får jeg så korrigeret til en anden moms-sats end 25%, så jeg kan bogføre det tilsvarende som står på fakturaen?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Sep 14
Indlæg ialt: 74
Fra  Grumsen Development ApS Skrevet kl. 22:52

Jeg gætter på at det er Apple du har købt fra :-)? Jeg ville bogføre den under 'Køb af software', hvis det da er Apple. Apple er nemlig registreret med dansk moms.

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 23:06

JCLM:

Software er købt i Irland, downloaded via internettet og er tillagt moms (VAT)!?!.

Hej.

Da du ikke er momsregistreret, kommer du til at betale fuld moms. Ved køb i udlandet indsætte man sin moms nummer, og får fuld fradrag.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46

JCLM:

Skulle fakturaen ikke være uden moms, da vi er i EU?I så fald skal jeg have fat i virksomheden og bede om en ny faktura tænker jeg.

Hvis fakturaen er ok, hvordan får jeg så korrigeret til en anden moms-sats end 25%, så jeg kan bogføre det tilsvarende som står på fakturaen?

så skal du som med alle andre omkostninger jo kun bruge konti uden moms - da du jo netop skal betale de 25% moms (det er givet en af de store som er dansk momsregistret grundet meget salg i DK) Konto for ydelseskøb uden moms.

Alle dine konti skal være uden moms tilknyttet og moms er bare en omkostning - pas på - for de fleste dinero konti er med moms så der automatisk regnes moms, og alt bliver så galt for en ikke momsregistreret.

Venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 16
Skrevet kl. 09:24

Nej, det er ikke Apple.

Det er fra "SDL Trados Global Solutions".

Tilmeldt 5. Jan 16
Skrevet kl. 09:32

Så når egen virksomheden ikke er momsregistreret, så modtager egen virksomhed blot en faktura med irsk moms (på fakturaen udregnet til 17,9%), og så skal den "blot" bogføres med den rigtig moms-sats?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:13

JCLM:

Så når egen virksomheden ikke er momsregistreret, så modtager egen virksomhed blot en faktura med irsk moms (på fakturaen udregnet til 17,9%), og så skal den "blot" bogføres med den rigtig moms-sats?

når virksomheden ikke er momsregistreret kan den glemme alt om moms og blot bogføre det samlede beløb inkl. moms (uansen dansk, irsk, langbortiskansk) - på en konto for køb - ydelser eller varer UDEN moms- Det er helt afgørende KUN at bruge konti der IKKE har moms tilknyttet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)