Hej Aminoer. Så er tiden inde til, at jeg skal gå fra enkeltmandsvirksomhed til ApS. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål, om emner som ligger langt fra mine spidskompetencer. ;) 1. Jeg har i dag ca. 100 salgsfakturaer og 400 købsfakturaer om året. Hvor meget kan jeg (CIRKA) regne med, at en revisor vil tage for at lave årsregnskab? Jeg tænker at jeg fortsat selv ordner moms-betalinger. 2. Jeg har købt småting i min enkeltmandsvirksomhed. Bl.a. en iPad til test og udvikling af apps. De fleste ting er mere end et år gammel. Hvordan vil det skulle gøres? Der er ikke købt noget over 5.000kr. pr. enhed. Jeg vil jo gerne have det med over i det nye firma. 3. Er der noget jeg har glemt? :) God aften til jer. MVH. Kim. |
Hej Kim
Jeg tilbyder her den smule jeg lige kan hjælpe med, der er garanteret nogen som har lidt mere at sige her, men:
1. Du kan fravælge revision (indenfor visse grænser) og spare disse yderligere udgifter: https://erhvervsstyrelsen.dk/fravalg-af-revision
2+3: https://ivaekst.dk/vaekst/0/3/2/2/1/naar-du-stifter-et-aps - altså, skal de indskydes som kapital kræves en vurdering fra en revisor. Typisk vil det (ved de ting du nævner her) være billigere bare at købe nyt når man også tager forventet levetid med i beregningen af udgifter til revisor. Er det meget kan du jo overveje om det er det værd alligevel.
Jeg håber det hjælper!