Er det dumt at bruge et domænenavn, som er mange steder på nettet. Som feks. .com og facebook, eller skal man finde et navn som ikke er kendt. Det er fordi jeg godt kan lide navnet, og .dk er fri.
Et domænenavn er inkl. toplevel (.dk .com osv) så hvis du registrerr et domænenavn så er det unikt. Men du mener nok at selve navnet bruges andre steder. Men det kan give problemer men det kommer meget an på hvad det er for et du har kig på.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Er det dumt at bruge et domænenavn, som er mange steder på nettet. Som feks. .com og facebook, eller skal man finde et navn som ikke er kendt. Det er fordi jeg godt kan lide navnet, og .dk er fri.
Det bedste er jo nok at hedde noget som ingen anden hedder, hvis du godt kan lide navnet facebook queen, så tror jeg at du bør finde på noget selv ellers for facebook.com nok bare alt din trafik.
Er dit marked alene i Danmark, og andre petplanet domæner ikke sælger de samme produkter til en billigere penge, så kan det være ok. Få dog undersøgt om der findes nogen varemærkeregistrering på navnet, og om registreringen omfatter samme produktkategorier som du vil handle med.
Varemærker er registreret i overordnede kategorier, derfor er det ikke altid at du krænker et varemærke ved at anvende samme navn.