Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænenavn - Hvad er tilladt (DK vs. COM)?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 7. Mar 16
Indlæg ialt: 93
Fra  4yourpet.dk Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Må jeg godt tage et domænenavn med .dk, hvis det eksisterer som. com og andre.

hvordan finder jeg ud af det?

Hilsen

Henry

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:27

Henry246:
Må jeg godt tage et domænenavn med .dk, hvis det eksisterer som. com og andre.

Hvis det ikke er et varemærke eller beskyttet på anden måde så ja... Du kan søge på f.eks. gratisdns.dk hvor du kan se om et domænenavn er ledigt

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 7. Mar 16
Fra  4yourpet.dk Skrevet kl. 11:42

1000 tak for det hurtige svar. Har tjekket, Det skulle være ledigtBig Smile

Tilmeldt 7. Mar 16
Fra  4yourpet.dk Skrevet kl. 14:31

Er det dumt at bruge et domænenavn, som er mange steder på nettet. Som feks. .com og facebook, eller skal man finde et navn som ikke er kendt. Det er fordi jeg godt kan lide navnet, og .dk er fri.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:37

Et domænenavn er inkl. toplevel (.dk .com osv) så hvis du registrerr et domænenavn så er det unikt. Men du mener nok at selve navnet bruges andre steder. Men det kan give problemer men det kommer meget an på hvad det er for et du har kig på.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 14:37

Henry246:

Er det dumt at bruge et domænenavn, som er mange steder på nettet. Som feks. .com og facebook, eller skal man finde et navn som ikke er kendt. Det er fordi jeg godt kan lide navnet, og .dk er fri.

Det bedste er jo nok at hedde noget som ingen anden hedder, hvis du godt kan lide navnet facebook queen, så tror jeg at du bør finde på noget selv ellers for facebook.com nok bare alt din trafik.

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 15:15

Det er altid bedst at vælge et unikt navn, så du kan sikre dig både .com og .dk.

Du bør altid tjekke om navnet er registreret som varemærke i Danmark og EU, så du undgår problemer.

Det kan gøres via: http://www.dkpto.dk 

Mvh. Karsten Sønderup

Tilmeldt 7. Mar 16
Fra  4yourpet.dk Skrevet kl. 15:36

Det er petplanet.dk, til kæledyrs produkter, jeg har kig på. Ville det være dumt?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:50

Det er oftest bedst at have et unikt navn.

Er dit marked alene i Danmark, og andre petplanet domæner ikke sælger de samme produkter til en billigere penge, så kan det være ok. Få dog undersøgt om der findes nogen varemærkeregistrering på navnet, og om registreringen omfatter samme produktkategorier som du vil handle med.

Varemærker er registreret i overordnede kategorier, derfor er det ikke altid at du krænker et varemærke ved at anvende samme navn.

Tilmeldt 7. Mar 16
Fra  4yourpet.dk Skrevet kl. 16:02

Hvad synes I om petpit? Lyder det dumt?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)