Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat som rejsende freelancer i udlandet

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, jeg har læst igennem en masse indlæg her og har læst på Skats hjemmeside men kan ikke finde svar på mit spørgsmål så jeg håber at i kloge hoveder her kan hjælpe mig. :)

Jeg arbejder som freelancer for en udenlandsk virksomhed. Mit arbejde udføres online og jeg kan således arbejde fra hvor som helst i verden. Jeg planlægger at rejse jorden rundt i over 6 måneder mens jeg stadig arbejder freelance men jeg kan ikke helt finde ud af hvor jeg står rent skattemæssigt. Jeg har ingen fast bolig i Danmark og vil heller ikke komme til at udføre noget arbejde i Danmark men da jeg vil rejse verden rundt mens jeg arbejder vil jeg jo heller ikke være skattepligtig i noget andet land i den periode.

Så vidt jeg kan se vil jeg jo opfylde både 6 måneders reglen og 42 dages reglen og vil som sagt hverken have fast bolig eller arbejde i Danmark. Betyder det at jeg ikke er skattepligtig i Danmark selvom jeg jo heller ikke vil komme til at betale skat i noget andet land eller hvad er reglerne? 

På forhånd tak for hjælpen.

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du læser skattelovene som fanden læser biblen, du bliver ikke skattepligtig 6 mdr efter ankomst til et land, du er skattepligtig fra den dag du sætter foden i landet og din indtægt fra pågældende land beskattes i pågældende land fra dag 1.

Du slipper først din danske skattepligt efter 6 mdrs ophold udenfor landets grænser, heraf undtaget indtægt fra danske ejendomme, aktier, bankindestående eller hvad du end måtte have.

Tilmeldt 29. Feb 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person