Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Biograf til salg?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa!

Jeg har søgt lidt her på amino og google, men har ikke formået at finde svar, så nu søger jeg svar/råd hos jer!
Jeg har altid haft en drøm om at eje og drive en biograf. Jeg har prøvet at lede efter nogle biograffer salg, men intet held.

Hvor kan man finde en biograf til salg?
Hvad skal der til for at starte det selv fra bunden?

Håber I kan hjælpe!

Glædelig jul og godt nytår!

Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:16

Hejsa

vedr køb / salg af biografer så er det ikke så nemt bare lige og komme inde på hvad der skal til.

Men nu er det sådan at min svigerfar har en biograf, som han fik meget billigt da ejeren ville lukke den, og nu køre den faktisk ret godt, men det har også koste utroligt mange penge. men nu giver den et rimelgt afkast,

Men jeg ved da nogen lunde hvor meget du skal bruge af kapital for at starte en ny biograf.

og hvilken udstyr du skal bruge.

nogen ting du skal overvejre er,

nr 1: hvor mange penge vil du bruge til etablering af biografen

nr 2: hvor skal den ligge

nr 3: Alle biografer som starter op er C biografer.

Men lad mig endlig høre hvis du har nogen spørgsmål.

mvh

michael

Fra Middelfart
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 19:32

Du kan jo starte med at kontakte forskellige biografer med alle dine spørgsmål. De fleste vil vel gerne øse ud af deres erfaringer....hvis de ligger bare 50 km fra, hvor du påtænker at starte op.Smile

Når du er blevet rigtig klog, kan du evt. tage kontakt til de biografer, som ligger, hvor du gerne vil drive bio fra. Måske kan du købe dig ind og senere overtage hele molevitten.

Dette er nok den nemmeste måde at komme i gang på.

Også godt nytår til dig - julen er smidt ud her i Middelfart nu her d. 28. dec.

De hjerteligste hilsner Diane Froebutikken.dk Nostalgisk butik, hvor originalerne genoplives og trendy nyheder opleves.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20

Hej Ferida.

Kender en del til biograf branchen og lad mig slå fast med det samme, det er er en meget svær branche at drive forretning i, de fleste private som driver biografer gør det som en hobby forretning, hvis du forstår, nogen går selvfølgelig bedre ind andre.

Det at alle nye biografer blive C biografer gør at det IKKE er økonomisk intressant at åbne en ny biograf.

Du skal derfor købe en eksiterende virksomhed som du kan få kørt op eller gjort god, ligeledes kan du få fat i en B Kategori..

Jeg kender en som vil sælge sin Biograf den ligger i midtsjælland/Nordsjælland, du skal have min. 1.500.000,- Kontant for at det kan lade sig gøre at skaffe rest finansieringen, da det også er køb af biograf bygningen.

Ligeledes skal du regne med ca. 900.000,- til renovering af sal og bygning. Biografen er en type B biograf og medlem af FMMB.

Skulle det være noget for dig kan du skrive til mig.

Evt. er jeg villig til at lave partnerskab med dig og investere halvdelen i projektet.

Keep On Wink

Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 18:23

Hej

Hvis du er interesseret synes jeg du skal overveje at kontakte biografen i Næstved. Det er en ældre dame der ejer den, og jeg ved at hun har (eller i hvert længe har haft) problemer med at få nogle til at overtage den. Uden at jeg på nogen måde kender de nærmere betingelser, så skal du dog nok regne med en hvis kapital, da det er en gammel etableret biograf og indtil videre den eneste i byen. Men bare et forslag...

mvh Preussian

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 21:24

Hvad er en B og C biograf?

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 08:02

hvis du tør at tage sydpå ved jeg at biografen i maribo, på lolland, lukkede for 3-4 år siden og er helt sikkert på at den er billigt til salg. - Jeg har arbejdet for ham som ejede den, så hvis du er interesseret kan jeg nok godt finde et nummer. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:22

Er biografen i Maribo ikke lavet om til en foreningsbiograf ?

Mht. Biografen i Næstved - er planen at der i byen skal laves et nyt stort biografcenter inden for kort tid, så den er meget dårlig at overtage, hvis et nyt stort center åbner.

En B & C Biograf er en klassifikation som bliver tildelt alt efter hvor nye film biografen kan vise.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 10:45

det kan godt være, det er et par år siden at jeg stoppede i biografen i Nakskov, som havde samme ejer.. Og på det tidspunkt ville han ikke lade den køre som foreningsbiograf, hvis jeg husker ret... Men han kan helt sikkert have skiftet mening derefter. 

Tilmeldt 22. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:47

Til Centry...

I det tilfælle at du har arbejdet for ham, der har haft Maribo Biograf, så ved du også at han havde biografen i nakskov.

Som er solgt til anden side. Og ja den har været lukket i 3-4 år, og nej der er ikke blevet lavet en forreningsbiograf der.

Men jo man kunne da sikkert godt åbne en biograf i maribo, men det vil blive svært da man vil få stor konkurrance fra Nyk bio, og nakskov bio, hvor nyk. er en A biograf, og Nak er blevet en B biograf. og har mange af Danmarks pri'erne.

Samt man skal nok forvente og skal smide "Rigtigt" mange penge istandsættelse af maribo bygningen.

Mvh

Freelancer

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)