Hej alle.. Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal lave min egen virksomhed. Jeg vil lave opgaven så fin og gennemtænkt som muligt da jeg faktisk selv har overvejet at lave noget lign. rigtigt. Derfor kunne alt jeg finder ud af nu komme mig selv til gode ;-) Jeg sidder og kigger på virksomhedsformer lige nu, og er ret i tvivl om hvilken jeg skal vælge og hvorfor (fordele/ulemper). - Virksomheden er en interiør butik, som ved opstart skal have en fysisk butik, og måske senere hen en webshop. Jeg vil være ene ejer af butikken, men jeg vil gerne på længere sigt kunne udvide både rundt om i Danmark men også i Sverige/Norge. Hvad tænker I umiddelbart ville være det bedste? Det der skræmmer mig lidt ved enkeltmandsvirksomheden er hæftelsen... Men jeg har jo planer om at tage det stille og roligt, så det hele ikke bare eksploderer og så står jeg uden noget, så ved ikke om jeg skal se bort fra det? Er der andet I vil vide som er relevant overfor mit valg, så svarer jeg gerne på det |
- Hvilke udgifter, som selskabet ikke kan bære, er du skræmt af?
- Enkeltmandsvirksomhed kan fratrække underskud, som kan være relevant med relative opstartsomkostninger