Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsform

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle..

Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal lave min egen virksomhed. Jeg vil lave opgaven så fin og gennemtænkt som muligt da jeg faktisk selv har overvejet at lave noget lign. rigtigt. Derfor kunne alt jeg finder ud af nu komme mig selv til gode ;-)

Jeg sidder og kigger på virksomhedsformer lige nu, og er ret i tvivl om hvilken jeg skal vælge og hvorfor (fordele/ulemper). 

Lidt om virksomheden:

- Virksomheden er en interiør butik, som ved opstart skal have en fysisk butik, og måske senere hen en webshop. Jeg vil være ene ejer af butikken, men jeg vil gerne på længere sigt kunne udvide både rundt om i Danmark men også i Sverige/Norge. 

Hvad tænker I umiddelbart ville være det bedste? Det der skræmmer mig lidt ved enkeltmandsvirksomheden er hæftelsen... Men jeg har jo planer om at tage det stille og roligt, så det hele ikke bare eksploderer og så står jeg uden noget, så ved ikke om jeg skal se bort fra det?

Er der andet I vil vide som er relevant overfor mit valg, så svarer jeg gerne på det 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:13
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:36

Jeg kan godt forstå det med hæftelsen - og i butik - specielt fysisk butik må man være forberedt på en vis risiko

I selskabsform vil du givet komme til at hæfte for bank og formentlig butiksleje personligt men resten vil nok ligge i selskabet

Udgifter som faste til lovpligtig arbejdsskade forsikring uanset løn/oms - erhvervskonto - måske revisor hjælp til årsrapport og selskabs selvangivelse og administration i det hele taget er størst i selskab - og i virksomhed kan du have fordel af, at et evt underskud i starten er fradrag i anden personlig indkomst

I min E-bog eller paper back SELVSTÆNDIG som link - gennemgår jeg let-læst både personlig virksomhed i div form alle former for personlig virksomhed og selskaberne IVS og ApS - lige fra stiftelse i detaljer, masse af huskestof omkring regler så man ikke løber i problem, skat, moms og meget andet inkl. for og bagdele vel de to valg. Overvej den

God vind med projektet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 17:04

Cookie - John Hannover:
I selskabsform vil du givet komme til at hæfte for bank og formentlig butiksleje personligt men resten vil nok ligge i selskabet

Er det normen nu, at hæfte for lokaleleje?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13

arguins:

Cookie - John Hannover:

Lad mig sige det sådan - at de fleste jeg har set/talt med for nyligt ja - specielt for IVS med måske 1 krone - men som også for små selskaber generelt. Hvorfor skulle udlejer tage den risiko pludseligt at stå uden betaling - MEN andre kører med relativt stort depositum og det må bestemt kunne være alternativ.

(hører også en del med få større leverandører og 1 kr i kapital få krav om personlig garanti - eller forskud)

vh John H

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:39

Cookie - John Hannover:

arguins:

Cookie - John Hannover:

Lad mig sige det sådan - at de fleste jeg har set/talt med for nyligt ja - specielt for IVS med måske 1 krone - men som også for små selskaber generelt. Hvorfor skulle udlejer tage den risiko pludseligt at stå uden betaling - MEN andre kører med relativt stort depositum og det må bestemt kunne være alternativ.

(hører også en del med få større leverandører og 1 kr i kapital få krav om personlig garanti - eller forskud)

vh John H

OK, man skulle tro at med deposita og forudbetalinger af leje så var udlejer rimeligt sikret.

Kan godt forstå at et IVS med 1 kr i kapital næppe kan komme langt, men at et almindeligt kapitaliseret nystiftet selskab skulle blive stillet med krav om personlig kaution virker umiddelbart at være særdeles skrappe krav. Er du sikker?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39

arguins:

OK, man skulle tro at med deposita og forudbetalinger af leje så var udlejer rimeligt sikret.

Kan godt forstå at et IVS med 1 kr i kapital næppe kan komme langt, men at et almindeligt kapitaliseret nystiftet selskab skulle blive stillet med krav om personlig kaution virker umiddelbart at være særdeles skrappe krav. Er du sikker?

ja helt sikker på nogle stykker jeg kender til - alle dog IVS med under 10.000 i kapital og alle relatvit nye. Ofte er leje depositum vel 3 mdr og det rækker jo som en skædder i helvede hvis ex en restaurant eller butik går ned med flaget og ikke kan betale - og der måske skal sættes i stand, så jeg synes måske ikke det er mærkeligt, og for leverandører kender jeg kun til et par tilfælde med større leverandører - og hvor alternativet netop var forudbetaling - eller personlig garanti for et vist beløb

Med banker og kreditforeninger (sidstnævnte ved ex ejendomskøb) er det næsten ufravigeligt krav hver gang, også for ApS oplever jeg

vh John H

Tilmeldt 20. Jun 14
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:08

Ok, med den kapitalstørrelse lægger man vist selv op til personlig hæftelse :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)