Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning ved køb og salg af ejendomme

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Hvornår skal jeg betale skat af overskudet i følgende eksempel?

I 2016 køber min virksomhed en ejendom til 1 mio, og sætter den i stand for 500.000 inkl alle udgifter. Denne sælges for 2 mio, hvilket giver et overskud på 500.000. Det skal jeg selvfølgelig beskattes af.

Men hvordan bliver jeg beskattet, hvis virksomheden køber en ny ejendom til feks 1,5 mio i slutningen af 2016? Så har virksomheden et underskud på 1,0 mio dog med et aktiv med en værdi på 1,5 mio. Planen er på samme måde at istandsætte og sælge ejendommen.

Skal jeg betale skat af overskuddet på 500.000 for 2016, eller kan jeg vente med at blive beskattet?

Med venlig hilsen

Mikkel

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:28

Mikkel Hv:

Skal jeg betale skat af overskuddet på 500.000 for 2016, eller kan jeg vente med at blive beskattet?

Umiddelbart lyder det meget som om din virksomhed er i næring med handel af fast ejendom. Dvs. du skal beskattes efter de almindelige bestemmelser i statsskatteloven og ikke ejendomsavancebeskatningsloven.

Dvs. du skal som udgangspunkt beskattes på tidspunktet hvor avancen realiseres, altså i 2016. Muligheden for at skubbe/genanbringe avancer på fast ejendom, begrænser sig til fast ejendom som anvendes i virksomheden og er endvidere udelukket uanset hvad når du er i næring med handel af fast ejendom.

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 12:42

Hej Jesper!

Mange tak for dit hurtige svar!

Nu har jeg før spurgt om dit visitkort, og har fået at vide, at du ikke vil gøre dig som selvstændig.

Er det muligt at hyre dig gennem det firma, som du arbejder for?

Mvh
Mikkel

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)